Nejen obří dluhy a mizernou sledovanost své televize teď musí řešit Jaromír Soukup. Konferenciér zatím jedenácti pořadů na TV Barrandov a zároveň její majitel a ředitel totiž musí také odrážet útoky Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která se neustále snaží Soukupovi vysvětlit, že jeho stanice nenabízí plnohodnotné zpravodajství, což je podmínkou k udělení vysílací licence. Moje zprávy RRTV neobměkčily, proto si majitel TV Barrandov řekl o pomoc na Hradě.

Na obrazovku komerční stanice se tak vrací Alex Mynářová, manželka hradního kancléře, který má v současnosti v gesci ovlivňování soudců na příkaz Miloše Zemana. Moderátorka již dříve na Barrandově měla svůj pořad Vlivní a také pomáhala Jaromíru Soukupovi s prvními díly Týdne s prezidentem. Od momentu, kdy lidový konferenciér a nově i politik zjistil, že je výborný, Mynářová už prezidenta nezpovídala.

Po krátkém angažmá ve zpravodajské relaci, kterou později Soukup zrušil, aby mohl uvádět i zprávy a také proto, že si za to vyplácí stamilionový honorář, začala Mynářová pracovat pro Pražský hrad. Konkrétně dostala na starost videa, propagující vše kolem prezidenta a jeho sídla.

Najednou a velmi nenápadně, bez jakékoliv prezentace na sociálních sítích, nebo webu televize, se ovšem opět objevuje v Soukupově propagandistické televizce. Řediteli TV Barrandov totiž hrozí nejen konkurz jeho zadlužené firmy, ale také odebrání licence. Dost viditelně totiž porušuje pravidla pro její vydání a Rada pro rozhlasové a televizní vysílání už se moc dlouho nemůže tvářit, že se nic neděje a Soukupovi posílat jen nějaká varování. Beztak se jim mediální pseudomagnát jenom směje.

Mynářová dostala na starost nové Naše zprávy, v nichž ze čtecího zařízení prezentuje údajně nejdůležitější události uplynulého dne. Deset minut, jakože opravdového zpravodajství, které mají zavřít ústa „velké“ Radě, aby už přestala Soukupa obesílat s upozorněními, jaké všechny předpisy zase porušil.

Jako obvykle ovšem na TV Barrandov vše udělali polovičatě a velmi amatérsky.  Kdyby si totiž někdo z ředitelových spolupracovníků přečetl licenční podmínky, zjistil by, že v nich stojí, že televize má vysílat „denní zpravodajský přehled (několikrát denně)“. To ovšem komerční stanice nadále neplní. Navíc některé vysílací časy novinky „Naše zprávy“ najdeme až po půlnoci a v ten moment opět nesplňují licenci.

Snaha Jaromíra Soukupa je zřejmá. Poté, co ve čtvrtek oznámil, že končí se všemi politickými diskuzními pořady a nadále bude propagovat pouze sebe a své hnutí, nastupuje nová doba TV Barrandov. Zřejmě i trochu přívětivější k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.

Jestli ovšem bude stačit jeden pořad s Alex Mynářovou zatím nelze předpovídat. Přeci jen, „kamarádství“ s prezidentem a jeho lidmi funguje i na členy RRTV, kteří si nechtějí zbytečně dělat zle. Licence tak zřejmě nebude v ohrožení.

Revue Forum Banner
Vilém Besser
Vilém Besser
Redaktor a komentátor deníku FORUM 24
Další články autora