Andrej Babiš sdělil České televizi, že podal trestní oznámení na analytickou zprávu, kterou publikovalo Svobodné fórum. Z vyjádření, které je extrémně nesrozumitelné, není jasné, na koho konkrétně trestní oznámení Babiš podal. Z letmého poslechu sdělení lze odvodit, že Babiš podal trestní oznámení na šéfredaktora Svobodného fóra Pavla Šafra, a to kvůli falšování razítka Bezpečnostní informační služby.

Uvádíme tedy přesný přepis Babišova vyjádření, jež je zajímavé nejen z hlediska naprosté nejasnosti sdělení, nýbrž i z hlediska typické struktury projevu našeho ministra financí.

Reportérka: „Jeden internetový deník přišel s informací, že údajně i vy jste měl jednu off shorovou firmu v Panamě a že odsud směřoval dar do ČSSD.“

Andrej Babiš: „Na mě je zajímavé.. i pan Šafr teď přišel s nějakou analytickou zprávou, v rámci privatizace Unipetrolu o mně napsali knížku, která je plná lží. Na tu analytickou zprávu, která je podle mých informací psal pan Mrázek a pan Pitr, já jsem na to dal trestní oznámemení, tam bylo dokonce zfalšované razítko BIS, tak jsou to nesmysly, které já vůbec nechci komentovat, ten náš server, já myslím, že kdo si ho přečte tak ví, že píše jenom proti mně, takže tyto nesmysly odmítám.“

Babiš nemluví pravdu, když říká, že na analytické zprávě, kterou má naše redakce k dispozici, bylo zfalšováno razítko BIS. Na tomto dokumentu totiž žádné razítko není. Tudíž ani zfalšované. Skutečnost, že zpráva pochází z prostředí tajných služeb, je zřetelná z precizního obsahu a stylu zprávy. Nemá charakter oficiálního vystupu. Je to prostě jen precizní analýza, jejíž vypracování předpokládalo rozsáhlý sběr zpráv, a to včetně zpravodajských informací tajné služby.

Šokující je sdělení Andreje Babiše o tom, že autory zprávy byli známí mafiáni Mrázek a Pitr. Není jasné, s jakým cílem by takovou zprávu psali a zda sdíleli s českým státem starost o riziko vlivu ruských tajných služeb. Taková konstrukce Andreje Babiše je úsměvná a svědčí o promyšlené taktice tuto zprávu maximálně shodit a celé téma co nejvíce zamlžit. Na zprávě není podstatný její autor, nýbrž její obsah.

Znalci života a díla Andreje Babiše se vesměs shodují, že minimálně 95 procent této zprávy, která byla vypracovaná zřejmě v roce 2005, odpovídá skutečnosti, a upozorňují na drobné a vysloveně dílčí nepřesnosti.

Pavel Šafr, šéfredaktor Svobodného fóra, uvádí na svém FB profilu: „Chápu, že ho to trápí. Tu zprávu již četlo 110 tisíc lidí. Pan ministr pořád nepochopil, že tuhle věc nemůže vyhrát. Všechno, co provedl, je zaznamenáno a zapsáno. A také nechápe, že můj zájem o něj není osobní. Tady jde o obranu demokratických pravidel hry.“

Sdělení Andreje Babiše ze serveru ČT24 (v čase od 5.50 minuty):

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/216411058260406/

 

 

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner