Kampaň před komunálními volbami se Andreji Babišovi poněkud komplikuje. Stále na více místech se setkává s protesty občanů, v neděli se mu to přihodilo v Brně, na tzv. sousedskou večeři v Praze navíc dorazil sedlák Bohumír Rada, aby připomněl premiérovy nekalé podnikatelské praktiky. Není se proto čemu divit, že Babišův tým dělá všechno pro to, aby se s protestujícími setkat nemohl – a mnoho akcí a cest do krajů prostě a jednoduše tají.
Sousedská večeře to nebyla příjemná. Rada vyjmenoval, co všechno Babiš udělal se společností Agro Jevišovice nebo s Kosteleckými uzeninami, jejichž bývalý ředitel Jan Boček před časem zemřel. Lidé si sice pro jídlo zdarma chodili stále, pražský lídr Petr Stuchlík se ovšem objevil až mnohem později, když už Rada odešel. Možná i proto, že na jedné z předchozích akcí ho někdo trefil vajíčkem.
Babiše zase čekala napříjemnost v Brně. Během kampaně se opět zvedla vlna protestů proti němu, a to zejména v souvislosti s novou aférou v Lidových novinách z holdingu Agrofert, odkud konečně po pěti letech odcházejí novináři, kteří si všimli manipulací a lží, které se ve vydavatelství Mafra běžně objevují. Občané s transparenty tak Babišovi připomněli nejen jeho minulost spolupracovníka StB, ale také zničení dvou klíčových seriózních deníků.
Spolupracovníci předsedy vlády často až úzkostlivě tají, kde se Andrej Babiš objeví. Vědí totiž, že z toho nejsou jen milé záběry a fotky na Facebook, ale také problémy. Kdykoli je totiž nějaké akce známá předem, najde se dost těch, kdo nechtějí mlčet. Babiše protesty doprovázely dokonce na zahraniční návštěvu v Německu.
Babiš samozřejmě s oblibou tvrdí, že demonstranti musí být zaplacení, jelikož člověk s jeho náturou netuší, že existují lidé, kteří dělají věci čistě z přesvědčení. On má za to, že pokud je někdo proti němu, logicky jej musí platit nějaký konkurent – protože on sám si platí fanoušků, spolupracovníků a podporovatelů mnoho.
Předseda vlády se dostal do podobné pozice jako kdysi Jiří Paroubek, který se na předvolebních mítincích musel bát, odkud na něj přiletí vejce od nespokojeného občana.
Házení vajec samozřejmě není dobrá praxe, ovšem připomínání zjevných faktů, které navíc zamlčují nejvlivnější média v zemi, je na místě vždycky. Tahle nekomfortní pozice je navíc v přímém rozporu s tím, kolik peněz Babiš do kampaně vynaložil a dále vynakládá. Je to fascinující – sice se stále drží na podobných preferencích, v souvislosti s desítkami milionů (a se třemi miliardami, které zaplatil za vydavatelství Mafra), je to ale vlastně tristní výsledek.
Babiš se ulice zoufale bojí. Bojí se kritiků, bojí se toho, že se s nimi setká tváří v tvář, a hlavně se bojí o svůj mediální obraz. A proto musí svá velkolepá setkání velkolepě prezentovat až po jejich skončení.