Marketingový tým hnutí ANO je velmi silný v kramflecích, což dokazuje i v průběhu předvolební kampaně. Dát totiž Andreje Babiše na billboardy označující ho jako ochránce proti zneužívání evropských peněz vyžaduje skutečně silný žaludek a velkou dávku ironického myšlení.
Pokud se v současnosti v České republice řekne slovo eurodotace, většině lidí vytane na mysli Čapí hnízdo a k němu neodmyslitelně patřící Andrej Babiš. Právě on měl podle všeho zneužít 50 milionů určených pro drobné podnikatele a pomocí podvodu je čerpat právě na svůj obří projekt.
Kauza, která je majitelem hnutí ANO označována jako „účelovka“, stále nemá své vyústění, ale jak je vidět, exministr financí je nad věcí. Nebo, lépe řečeno, má dojem, že si může dovolit cokoliv, včetně pasování se do role strážce dobrých pořádků.
Místo toho, aby se styděl a jako čestný člověk opustil českou politiku, dává jasně najevo, že si je vědom toho, že se nemusí řídit žádnou normou nebo se alespoň chovat slušně, když to vyžaduje po ostatních.
Boj proti korupci byl klíčovým tématem, které pomohlo v roce 2013 hnutí ANO do vlády a Babišovi do ministerského křesla. Po čtyřech letech se sice nestalo vůbec nic, ale favorit voleb se do nich pouští s podobnými hesly jako tehdy.
Jen s jedním rozdílem. Při vstupu oligarchy Babiše do politiky málokdo věděl, že je to všehoschopný byznysmen, pro nějž je nejdůležitější jeho zisk a vše okolo jsou jen instrumenty, jak ho zvyšovat. A korupční prostředí? Právě slovenský podnikatel byl jeho součástí, a proto si dnes může dovolit ovlivňovat osoby, na které má složky, další si koupí a zbytek se pokusí zničit.