Marketingový (PR, reklamní, propagační, jak chcete) tým Andreje Babiše pracuje, jak známo, velmi profesionálně, byť občas trochu bezpáteřně.

Polovina republiky se Babišovi směje pokaždé, když jeho tým zveřejní na sociálních sítích pod pozdravem „Ahoj lidi“ Babišovu fotku, na které skáče v pytli na dětském dni, povídá si s nic netušícími seniory v domově důchodců, čůrá jako průměrný občan na veřejných hajzlících (i když spíše jako podprůměrný občan, když se u toho nechává fotit) nebo běhá ve skafandru protichemických bojovníků. Jediné, co v Babišově albu ještě chybí, je krmení nemocné srnečky a rozhovor s mentálně postiženým papouškem.

Druhá polovina republiky pak Babišovi za stejné věci tleská. První polovina jsou pro druhou polovinu závistivci, kteří jen neumějí překousnout, jakou má Babiš inteligentní manželku a jak rozumí chemii a zemědělství, díky čemuž si korunku po korunce vydělal pár desítek nepříliš zdaňovaných miliard.

Tahle druhá polovina republiky („Babišovci“) se přitom sama evidentně z velké části rekrutuje ze závistivců, jejichž hlavním životním cílem je, aby hospodští zbankrotovali, nebo aby alespoň platili vyšší daně než Babiš. Hospodští, kteří ve volebním roce 2013 naivně patřili do tohoto druhého tábora, už tam nejsou. Zbytek „Babišovců“ pak jsou lidé, kteří se dojímají nad Esmeraldou, nebo jak se jmenovala ta telenovela z latinskoamerické prérie, pořád dokola sledují Hříšný tanec a Titanic a milují Babiše, protože má na zahrádce krmítko, pro alkohol nežije a šlechtí plané jabloně, můžeme‑li si vypůjčit starší text od Ivana Mládka.

Otázkou je, která z obou polovin republiky je větší a jestli náhodou ta první polovina není třeba už jen desetina.

Jak je vidět, Babiš si dokonce včera dal poprvé ve svém životě na facebook sám příspěvek. Pozná se to tak, že napsal „frajeři z Vodní a zachrání služby“. Pane Babiši, česky se to řekne „záchranná služba“ nebo stačilo napsat „záchranka“.

Babišův reklamní tým však lze snadno prokouknout. Víte, s čím v nejbližších hodinách přijde? Co lidi v posledních dnech nejvíce rozesmutnilo a co by mohl miliardář napravit? Co by teď byla nejlepší reklama na Babiše, když Martina Sáblíková momentálně zrovna není hlavní hvězdou dne, které by bylo dobré slíbit nějaký ten stadion, a když Eliška Balzerová odešla z Fidlovačky?

Minulý týden Babiš stavěl Kaplického knihovnu, už před delší dobou stavěl obří kancelářskou budovu v Letňanech. Vsaďte se, co bude stavět tento týden.

Stačí, když si jeho tým pročítá zprávy od ČTK. Ode dneška až do neurčita mohou lidé přispívat do veřejné sbírky na obnovu shořelého dřevěného kostela v Třinci-Gutech na Frýdecko-Místecku, kterou vyhlásila radnice. Peníze mohou posílat na zvláštní účet číslo 7657654/0300 zřízený u Československé obchodní banky.

Babiš si tím koupí některé nerozhodné křesťany, možná i všechny obyvatele Třince a vděčné památkáře. Navíc to bude levné, protože stavbu kostela zřejmě z větší části pokryje pojistka. Babiš tak jen dodá z Kosteleckých uzenin interiér.

Tak schválně, jestli jsme se strefili.

Jakub Černý
Jakub Černý
Redaktor deníku FORUM 24
Další články autora