Dokola se opakujícím tvrzením Pražského hradu i prezidenta republiky, že kampaň za znovuzvolení neprobíhá, už věří málokdo. Cesty Miloše Zemana po krajích jsou jasným důkazem, že za peníze daňových poplatníků současná hlava státu bojuje za své znovuzvolení a 160 tisíc za fotografie, které Zeman rozdává na svých mítincích, také neznamenají, že kampaň nedělá.
Jak uvádí Registr smluv, objednávka vznikla 18. 10. 2016 a její výše je včetně DPH 160 930 korun. Za to Správa Pražského hradu obdržela 70 tisíc pohlednic Miloše Zemana, které používá jako podpisové karty při svých výjezdech do krajů a při setkáních s občany.
Vzhledem k tomu, že si jejich pomocí prezident evidentně dělá reklamu, ukazuje se, že dlouhodobě lže o své „nekampani“. Stejně tak se do ní dají připočíst i billboardy, které nechal vyrobit spolek Přátelé Miloše Zemana, za kterým stojí prezidentovi věrní Vratislav Mynář, Martin Nejedlý nebo Karel Srp.
Nedůstojné lhaní patří k základním charakterovým vlastnostem současné hlavy státu a vzhledem k blížícím se prezidentským volbám se zdá, že Zeman nelhal pouze v tom, že nebude chodit do žádných debat. Nemá to totiž zapotřebí.
Jeho kampaň platí daňoví poplatníci a střet s názorovými oponenty by mohl ukázat jeho slabiny. Snazší je užívat si pouze přízeň TV Barrandov a Parlamentních listů. Obě tato média vykonávají pro Zemana skvělou službu, kterou jim prezident opětuje svou přízní.