Ředitel Českého rozhlasu René Zavoral se brání kritice, která se na jeho hlavu snesla poté, co si vybral pouze jedinou analýzu k reportážím Janka Kroupy o společnosti Agrofert – prý rozhodně nebyl zaujatý. Dopis na Kroupovu podporu podepsalo již více než 200 zaměstnanců veřejnoprávního média.

Text dopisu naleznete ZDE.

Zavoral argumentuje analýzou FSV UK, na které se podílel u její zaměstnanec Jan Křeček, který již jednou pochybně obvinil Českou televizi, že zvýhodňuje TOP 09. Generální ředitel ignoroval analýzu Karla Hvížďaly i od Newton Media.

„Ze tří zpracovaných analýz jsem mohl pro dané téma využít pouze jednu, analýzu Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK, která byla nejkomplexnější a nejlépe zpracovaná,“ argumentuje Zavoral, který tvrdí, že své zaměstnance vždy bránil.

„Všichni zaměstnanci Českého rozhlasu měli vždy pod mým vedením pro svou práci takové podmínky, aby ji mohli vykonávat svobodně a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Stejně tak se dělo i v případě reportáží o pozemcích s nejasným vlastníkem, které připravoval redaktor Janek Kroupa a další redaktoři,“ tvrdí Zavoral, který prý v drtivé většině odmítl stížnosti holdingu Agrofert. Zapomněl však zmínit, že Kroupu kritizoval i v pořadu Alex Mynářové na TV Barrandov.

„Po objektivním přečtení všech tří analýz, které jsou veřejně dostupné, musí každý vidět rozdíl v jejich zpracování. Stejně bych si mohl počínat já a uvést, že autoři Prohlášení zaměstnanců si ve svém textu vybírají ,účelově‘ jen ty pasáže, které hovoří v jejich prospěch. Já ale tímto způsobem postupovat nechci,“ napsal Zavoral.

Pomozte nám čelit tlaku na svobodná média. Předplaťte si měsíčník Revue FORUM ZDE.

 

Johana Hovorková
Johana Hovorková
Hlavní editorka deníku FORUM 24
Další články autora