Kolem středečního dílu Kauz Jaromíra Soukupa bylo na TV Barrandov a na jejích sociálních sítích rušno. Majitel komerční televize v upoutávce sliboval, jak odhalí velké tajemství financování České televize a vyhrožoval jejímu řediteli, na Twitteru se objevila fotografie z natáčení plného rozházených peněz a web Barrandova sliboval velkou show. To se skutečně naplnilo, Jaromír Soukup totiž předvedl estrádu plnou lží a výmyslů. Ty mu však nečekaně ČT vyvracela on-line na svém twitterovém účtu.

Přestože mají Kauzy Jaromíra Soukupa běžnou stopáž kolem hodiny, pro špinění veřejnoprávní televize našel majitel TV Barrandov v programovém schématu dokonce hodinu a čtyřicet minut (včetně reklamních breaků, jak je sám označuje) a to ještě divákům slíbil, že se Českou televizí bude zabývat v celém seriálu pořadů. Tak moc mu totiž ČT vadí, v čemž si již několik měsíců notuje s Milošem Zemanem v Týdnu s prezidentem.

Jaromír Soukup si pořad rozdělil do několika částí, ve kterých podle svých slov přitvrzoval. Ve skutečnosti to znamenalo, že urážel víc lidí a víc si vymýšlel, což mu ČT vracela v malých časových odstupech na Twitteru. Stačilo pár minut a Soukup, který se tentokrát obešel bez nástěnky, ukázal při narážce na „podivného člověka a politruka“, radního ČT fotografii někoho jiného. Přitom se Zdeňkem Šarapatkou sám pracoval a vyprávěl to prezidentovi, aby ho oba svorně mohli pomluvit.

To se však Soukup teprve rozehříval. Divákům oznámil, že se politici České televize bojí a Radu ČT volí politici, takže je jasné, že ji nikdo z nich nebude kritizovat, hlavně za špatné hospodaření, které by podle majitele TV Barrandov měl kontrolovat Nejvyšší kontrolní úřad. Na to opět reagoval Twitter ČT: zákon o NKÚ je ve schvalovacím procesu. Podle jeho znění bude jeho kontrole podléhat i Česká televize. Nemáme s tím problém.

Soukup se neustále vracel ke srovnání komerčních televizí a té veřejnoprávní. Vyprávěl, kolik stojí provoz ČT a kolik Primy a Novy, ale opět pozapomněl zmínit vše. Například to, že Česká televize vyrábí dvakrát více pořadů, než všechny komerční televize dohromady.

Poté už přišla řeč na Petra Dvořáka, ředitele ČT, kterému už v upoutávce vzkazoval, že mu garantuje, že si jeho kritiku (která však nikdy z úst Dvořáka nezazněla) nenechá líbit. Nejprve Soukup zavzpomínal na doby, kdy současný šéf ČT vedl TV NOVA a „producíroval se na akcích“ nebo současné manželce Zdeňka Bakaly (o něm musela zaznít alespoň nějaká zmínka, aby měl Zeman radost) umožnil odvysílání tehdejší soutěže MISS, kterou vedla, na obrazovkách nejsledovanější televize. Potom přišlo několik dalších zmínek o tom, co by Dvořák měl a neměl dělat a rádobyvtipná fotomontáž nahého Otesánka s hlavou ředitele ČT.

Potom se ovšem „moderátor“ pustil do srovnávání práce s předchůdcem, Jiřím Janečkem. Ten, podle Soukupa, spořil peníze „pro strýčka Příhodu“ a Dvořák je nyní projídá, přičemž se tváří, že Česká televize hospodaří bez ztráty i zisku. „V roce 2011 měla ČT 3,67 mld. korun disponibilních prostředků, dnes je to 2,24 mld. A to v souladu s dlouhodobými plány odsouhlasenými Radou ČT. Rozdíl byl investován do projektů (třeba ČT Brno), započatých již předchozím managementem. Jen mnohem efektivněji,“ vysvětluje však veřejnoprávní televize.

Došlo i k důležitým změnám.

Na řadu za chvíli přišly i grafy, které ovšem zase nebyly zcela pravdivé. „Předkládané grafy jsou z prezentace bývalého ředitele programových okruhů ČT Žádníka z konference v Senátu pořádané senátorem Velebou. Na jejich nesprávnost jsme upozorňovali už tenkrát,“ kontrovala ČT na Twitteru.

Další osobou, která se dostala do Soukupova hledáčku, byl Milan Fridrich, ředitel programu ČT. Nejen, že „moderátorovi“ Kauz vadilo, že je bývalým manželem Nory Fridrichové, která má dnes po boku Roberta Zárubu, populárního sportovního komentátora České televize. Podle Soukupa rodinný podnik.

Na Fridricha, který „rozhoduje o tom, ke komu poplují stovky milionů z koncesionářských poplatků“ měl šéf TV Barrandov připraven trumf. Divákům oznámil, že kromě práce pro médium veřejné služby, má ještě další živnost, kterou si přivydělává. Tu má ovšem Fridrich ukončenou od roku 2008.

Cílem se stal i sociálnědemokratický poslanec Jan Birke, který podle Soukupových spekulací měl ČT pomáhat, možná za úplatu, aby nemusela registrovat své smlouvy ve veřejném registru, nebo redakce sportu, která údajně tvrdí, že nemá peníze, aby nabídla divákům třeba mistrovství světa ve fotbale. To „kupodivu“ také není pravda.

Mezi poslední si Jaromír Soukup, který ve své „zpravodajské“ relaci tak rád ukazuje, jak jeho televize pomáhá lidem v nouzi, nechal téma charity. Tu by prý, podle mediálního magnáta, Česká televize přes Člověka v tísni, který pod ní spadá, neměla podporovat, protože tu není pro dělání dobra, stejně jako nemá natáčet pohádky, nebo StarDance. Ani na konci si však majitel TV Barrandov neodpustil faktický přešlap.

Česká televize po závěru pořadu vyzvala ty, kteří chtějí vědět, kde je pravda, týkající se jejího hospodaření, ať využívají ověřená fakta na jejím webu.

Právě v této době je nutné bránit nezávislou žurnalistiku. Předplaťte si Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

 

 

 

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner
Vilém Besser
Vilém Besser
Redaktor a komentátor deníku FORUM 24
Další články autora