Zatímco většina stran se nyní snaží své voliče upoutat tématy, která jsou podstatná pro komunál, do nějž na začátku října proběhnou volby, ČSSD zvolila jiný směr. Například Jan Hamáček v propagačním videu slibuje bezpečné hranice. Jasně celostátní téma tak má spíš než komunálním volbám posloužit jako vysvětlení, proč se sociální demokraté rádi podvolili hnutí ANO.
Marketing socialistů pokulhává již několik let. Už v minulé vládě se všechny úspěchy, které se podařily Sobotkovým ministrům, hojně připisovaly Andreji Babišovi, který je vždy jako ministr financí dokázal prezentovat jako svoji zásluhu.
Stejně tak je to i v nové vládě, v níž hrají sociální demokraté druhé housle a plní spíše roli fíkového listu, který má zakrýt koalici, kterou Babiš zdatně využívá například při hlasování ve sněmovně, tedy spojení ANO, KSČM a SPD.
Ministři ČSSD se sice snaží voličům, kteří nad partají ještě nezlomili hůl, vnutit myšlenku o aktivní politice, která přináší občanům České republiky jen samá pozitiva, ale nikdy se jim nepodaří překonat komunikační schopnosti hnutí ANO a jeho šéfa.
S vědomím špatného renomé se tak sociální demokraté do komunálních voleb rozhodli vstoupit s celostátními tématy, která by měla oslovit ty, slyšící na populistické výkřiky, přinášející hlasy nejen Babišovi, ale třeba i obchodníkovi se strachem, Tomio Okamurovi.
Jak voliči zareagují na nově zvolenou strategii ČSSD bude jasné až po komunálních a senátních volbách. Již nyní je však zřejmé, že se strana výběrem témat snaží svým voličům ukázat, že něco dělá. To je určitě pravda, ale zároveň by měli sociální demokraté také připomenout, že vše dělají pouze tak, jak jim dovolí Andrej Babiš a ze strany se postupně stává „B tým“ hnutí ANO.