Předvolební kampaň KDU-ČSL nabírá na obrátkách, ale jak se zdá, má opačný efekt, než by si představitelé strany představovali. Vyjádření předsedy lidovců Pavla Bělobrádka i vizuály, které se rozhodla strana představit, u voličů vyvolávají otázku, zda se nestalo něco nepěkného, co zasáhlo přemýšlení čelních představitelů KDU-ČSL.
Marketingová schopnost lidovců je skutečně na pováženou. Když zrovna Bělobrádek necvičí lidi v tom, jak mají pojmenovávat smrt svého domácího mazlíčka, nebo nevysvětluje samoživitelkám, že si mají najít „nového chlapa“, pustí se do práce PR oddělení.
Nově se tak na facebookové stránce KDU-ČSL objevil rádobyvtipný obrázek obézní ženy s heslem: „Když chceš volební program A ONI TI CPOU KOBLIHU“. Nevkusné, neveselé a nevhodné, myslí si mnozí.
Reakce křesťanských demokratů? Stažení obrázku ze sociální sítě a dělání mrtvého (možná chcíplého) brouka. Evidentní přešlap je tak vyřešen klasicky „po lidovecku“. Když něco uděláme, vždycky se můžeme tvářit, že se nic nestalo.
Těžko říct, čeho chtějí pánové ve vedení KDU-ČSL dosáhnout. Zprvu se zdálo, že budou opět toužit být součástí vlády, kde se poslední čtyři roky etablovali jako pomocná ruka Andreje Babiše, ale podle nynějšího vystupování se zdá, že cíl je opačný.
Znechutit voliče, kteří ještě stále uvažovali, že hodí hlas straně kolem Pavla Bělobrádka a Mariana Jurečky a spadnout tak pod pětiprocentní hranici, která zaručuje účast v poslanecké sněmovně.