Švédská společnost H&M oznámila, že v letošním roce uvede na trh novou oděvní značku Arket. Nabídne nadčasovou módu ve skandinávském stylu, s důrazem na vyšší kvalitu materiálů a padnoucí střihy. První obchod bude otevřen na podzim v Londýně, následovat budou prodejny v Bruselu, Kodani, Mnichově i dalších evropských městech.

Nová oděvní značka bude prodávat dámskou, pánskou a dětskou módu, ale i produkty do domácnosti. Stavět bude na nadčasovém designu, kvalitě a čistém stylu, k čemuž odkazuje i název – Arket ve švédštině znamená list papíru. „Filozofií značky je nadčasovost, svěžest a kvalita. Nadčasová klasika nepodléhá trendům. Protipólem je pak svěžest, která vnáší moderní prvky. Kvalita není jen o pocitu, ale také o tom, jakým způsobem jsou oděvy vyráběny,“ uvedla kreativní ředitelka značky Ulrika Bernhardtz.

Zaujmout zákazníky chce i moderním konceptem obchodů, součástí vybraných prodejen bude kavárna a restaurace se skandinávskou kuchyní. Vyšší kvalita se promítne i do cen, oproti běžnému sortimentu H&M budou oděvy o něco dražší. Například cena pánské košile se bude pohybovat v rozmezí 1 000 – 3 000 korun. Mimo kamenné prodejny bude značka již na podzim dostupná v 18 evropských zemích prostřednictvím e-shopu.

Uvedením nové značky tak skupina H&M reaguje na pokles zisku. Ve srovnání s minulým rokem klesl společnosti čistý zisk za první čtvrtletí o 3,5 procenta. Důvodem je vysoká konkurence na trhu. „Musíme být rychlejší a flexibilnější, abychom se vyrovnali s prudkými změnami v oblasti prodeje módy,“ sdělil šéf společnosti Karl-Johan Persson.

Společnost H&M má v současnosti obchody v 62 zemích světa a je druhým největším prodejcem oděvů po španělském Inditexu. Do jejího portfolia spadají mimo klíčovou značku H&M i COS, Cheap Monday, Weekday, Monki a & Other Stories.