S rozvojem technologií samořídících aut se také objevují první nehody. Ta první smrtelná se stala 7. května 2016 v USA. Automobil Tesla S se zapnutým autopilotem tehdy narazil do nákladního vozu. Za volantem seděl čtyřicetiletý majitel technologické společnosti z Ohia Joshua Brown. Nehodu nepřežil.

Za volantem Tesly S seděl čtyřicetiletý majitel technologické společnosti z Ohia. Když narazil do náklaďáku, Tesla S řídila sama pomocí tempomatu a systému udržování automobilu v jízdním pruhu. Střecha sedanu narazila pod úhlem 90 stupňů do spodní strany návěsu, odlomila se a uletěla. Správně měl Model S je zabrzdit, díky funkci automatického nouzového brzdění.

Společnost Tesla tehdy v prohlášení uvedla, že jde o první známý případ smrtelné nehody po více než 200 milionech kilometrů, které její vozy najezdily bez přímého ovládání člověkem.

Tesla a americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu nejdříve uvedly, že autopilot nedokázal rozlišit bílou stěnu kamionu od jasné oblohy a auto ani jeho řidič se nesnažili zabrzdit. Jak však ukázalo pozdější vyšetřování, sedan na elektrický pohon jel nepřiměřenou rychlostí – 119 km/h v úseku dálnice s povolenou rychlostí 105 km/h. Řidič ve chvíli nárazu nebrzdil.

Americký výrobce elektrických vozů Tesla Motors poté oznámil, že vylepšil svůj systém poloautomatického řízení, takzvaného autopilota tak, že by smrtelné nehodě zabránil. Šéf společnosti Elon Musk k tomu řekl, že ani aktualizovaná verze neznamená dokonalou bezpečnost. „Dokonalá bezpečnost je opravdu nemožný cíl. Je to o zlepšení pravděpodobnosti bezpečí. Nikdy zde nebude nula smrtelných nehod, nikdy nebude ani nula zranění,“ prohlásil Musk.