Před necelými dvěma sty lety byla v newyorské čtvrti East Village založena  lékárna, která dala vzniknout společnosti Kiehl’s. Stejnojmenná značka nyní nabízí produkty péče o pleť, tělo a vlasy špičkové kvality, v jejichž srdci stojí bohatá farmaceutická tradice a jedinečné znalosti z oblasti kosmetiky a lékárenství.

Americká kosmetická značka, která se specializuje na prémiové výrobky péče o pleť, vlasy a tělo, byla založena roku 1851 v East Village v New Yorku na rohu Třetí Avenue a Východní 13. ulice lékárníkem Johnem Kiehlem původně jako homeopatická lékárna. V roce 1921 ji koupil jistý Irving Morse, ruský židovský imigrant, který vystudoval farmacii na Kolumbijské univerzitě. Ten se podílel na vývoji mnoha dodnes používaných produktů, jako je třeba Bylinné hydratační mléko (Blue Astringent Herbal Lotion) nebo Tělový hydratační krém (Creme de corps). V 60. letech převzal obchod Irvingův syn Aaron, který značku během 20 let dostal do celosvětového podvědomí. Přes nesouhlas otce, jenž byl zastáncem tradiční farmacie, dal vytvořit několik linií výrobků pro péči o pleť, včetně té pánské. Dnes tvoří muži téměř 40% všech zákazníků a firma si na tomto faktu velmi zakládá.

V roce 1988 převzala obchodní záležitosti Aaronova dcera Jami Morse Heidegger, přezdívaná „chytrá obchodnice“, která se spoléhala spíše na sílu slova mezi zákazníky a zasloužila se o rozšíření dnes populárních vzorků zdarma, než aby dala přednost v té době tradičnějším formám reklamy. Kiehl’s ročně rozdá na 12 milionů vzorků, což představuje asi 80% jejich veškerého ročního budgetu na reklamu. V Kiehl’s nepociťují potřebu prodávat za každou cenu. Věří, že výrobek hovoří sám za sebe a nic na tom nezmění ani ta nejlepší reklama. V roce 2000 firmu Kiehl’s získal L’Oréal po více než dvouletém odmítání. Zajímavostí je, že této transakci dopomohla strmě rostoucí popularita výrobků Kiehl’s ve světě a s tím související problémy s výrobou a vyřizováním tak obrovského množství objednávek. Společně s tím se L’Oréal zavázal, že Kiehl’s i nadále udrží jako prémiovou značku před snahou z ní udělat masově prodávanou záležitost. Celých 150 let před partnerstvím s L’Oréalem měl Kiehl’s pouze jeden jediný kamenný obchod, ten původní v East Village, o další rozšíření se mu staraly luxusní obchodní domy jako Barneys, Bergdorf Goodman, Saks Pátá Avenue, Neiman Marcus nebo Harvey Nichols. Od spojení s L’Oréalem firma otevřela celosvětově přes 30 vlastních obchodů.

Kiehl’s si i nadále zakládá na kvalitě svých výrobků, oproti konkurenci tráví jejich vývojem a vylepšování 3-5x více času. Svými cenami poslední roky směřuje na ten levnější konec luxusních přípravků péče o pleť a jako poznávací znamení si i nadále udržuje jednoduché a jasné balení výrobků, které odkazuje na starý lékárenský koncept.

Co se týče obchodů, které otevírá po celém světě, vždy klade důraz na místo, kde obchod připravuje, mnohdy vylepšuje jeho okolí (například při otevření obchodu v Upper West Side v New Yorku podpořil vylepšení místního dětského hřiště atp.) a podílí se na aktivitách zlepšující prostředí.

V České republice byl otevřen první obchod v Praze v obchodním centru Nový Smíchov. Interiér má přiznané cihlové stěny a ze všeho nejvíce připomíná starou luxusní lékárnu. Druhou prodejnu najdete v OC Chodov a třetí byla nedávno otevřena v nákupním centru Palladium v samém srdci Prahy. Kromě standardu, který značka nabízí i jinde, je tato prodejna navíc svým designem velmi ojedinělá a láká návštěvníky již od vstupu do nákupního centra. Designéři si vyhráli s prostorem, kterým netradičně prochází eskalátor a pomocí backlightů ho zvýraznili natolik, že ho nemůžete v prvním patře obchodního centra přehlédnout. Celý obchod je proveden v tradičním americkém stylu staré lékárny s moderními prvky kvalitní kosmetiky. Po celém prostoru obchodu můžete narazit na dědictví značky Kiehl’s, a to včetně fotografií původního newyorského obchodu, zakladatelů značky Kiehl’s i různých akcí, které značka sponzorovala. Návštěvníky překvapí i zcela netradiční prvky, mezi něž patří legendární kostlivec jménem „Mr. Bones“.