Elektrický motocykl pro mládež vyvinula společnost Motoscoot podnikatele Pavla Brídy. Jmenuje se Duck 1200R a navzdory názvu nemá 1,2 litru velký motor. Naopak jde o slabou, elektřinou poháněnou motorku s nízkou cenou.

„Nazýváme ho e-Duck pro mládež. Je to koncipované pro šestnáctileté – sedmnáctileté lidi, pro které tady nic moc nebylo. Pro ně jsme ho vyvinuli na vyplnění mezery na trhu. Padesátiletý chlap si takovou motorku asi nekoupí,“ říká Pavel Brída.

Motocykl Duck 1200R s motorem Bosch o maximálním výkonu 1950 wattů může jet maximální rychlostí 65 km/h. Pohánějí ho lithiové baterie Panasonic o napětí 60 voltů. Nabíjejí se šest až sedm hodin a na jedno nabití motocykl ujede až 70 kilometrů. Optimální pro motocykl jsou proto podle Brídy dvě sady baterií pro dojezd 120 kilometrů.

Motocykl Duck 1200R jde na trh ve čtyřech barevných modifikacích a v jedné speciální verzi s extra frézovanými hliníkovými a jinými doplňky. Základní cena motocyklu je 79.800 korun včetně DPH.

Elektrickou motorku vyvinul Motoscoot ve spolupráci s čínskou firmou Soco (Wuxi). Původně ji vyvinuli už před deseti lety ve spolupráci s českým výrobcem Jawa jako Jawa Duck 125. Nakonec ji ale nemohli uvést na trh, proto vyvinuli zcela novou motorku určenou pro stejnou cílovou skupinu. „Myslím si, že motorka na elektriku a s tímto designem má budoucnost,“ míní Brída.

Opavská firma Motoscoot se zabývá prodejem a výrobou motocyklů a skútrů 26 let. Do širšího povědomí vešla před sedmi lety, když oživila výrobu legendárních vozidel Velorex a vytvořila nástupnický model pod novou značkou Velor-X-Trike. Z té se vyvinula celá firma, do níž se Motoscoot spojil se společnosti Lakum – GALMA a která se zaměřuje výhradně na vývoj, výrobu, distribuci a servis elektrických vozidel.