Francouzský Peugeot ohlásil návrat do Afriky s novým pracovním autem, pojmenovaným jednoduše Pick Up. Jednoduchý model postavený na základech starého Nissanu Navara splňuje všechno, co v náročných afrických podmínkách zákazníci potřebují: robustnost, odolnost a pohon 4×4. Peugeot Pick Up se dostane na trh v září, do Evropy ale nedorazí.

Peugeot v Africe úspěšně působil už od 50. let minulého století. Proslavil ho legendární Peugeot 403 Camionnette-Bâchee z roku 1956, Peugeot 404 Camionnette-Bâchee z roku 1967 a jeho následovník Peugeot 504 Pick-up, který se vyráběl v Nigérii až do roku 2005.

S novým pickupem se chce na africké trhy vrátit. Tento segment představuje 10 % cílového trhu, do něhož spadají země severní Afriky a západní části subsaharské Afriky, což znamená objem kolem 56 000 vozů ročně. To už jsou moc zajímavá čísla na to, aby je francouzská automobilka ignorovala. Dominantní místo zde mají dieselové motory (92 %) a pohon všech kol (77 %).

Nový Peugeot Pick Up má dvojitou kabinu (double-cab), na délku měří 508 cm a světlou výšku 21 centimetrů. Na starý Nissan Navara první generace nasadili Francouzi novou masku v podobě současných SUV od Peugeotu. Úložný prostor na korbě je velký 140 x 139 cm, na vnější straně je opatřena upevňovacími háky. Maximálním užitečné zatížení auta je 815 kg.

Techniku má Pick Up nejjednodušší a současně nejspolehlivější, léty ověřenou. Kabina a korba jsou upevněny na žebříkovém rámu s pevnou zadní nápravou na listových perech.

Pod kapotou je podélně uložený turbodiesel o objemu 2,5 l a výkonu 115 koní se systémem Common Rail, spojený s pětistupňovým manuálem. V nabídce bude pohon zadních kol nebo 4×4. Vzhledem k tomu, že zátěž spočívá na zadních poháněných kolech, je hnací ústrojí využito lépe při vyšším zatížení vozu. Verze 4×4 se spouští speciální páčkou, která přenáší část síly na přední hnací ústrojí.

Výbava odpovídá potřebám trhu, v základu je manuální klimatizace, elektrické ovládání oken, rádio s CD přehrávačem a USB. Ve všech výbavách bude také ABS, zadní parkovací asistent a dva airbagy. Víc toho není potřeba. Když žijete v poušti, hlavním cílem je spolehlivost.

Peugeot

Peugeot

Peugeot

Martin Jedlička