BMW X3 je pro automobilku z Mnichova jistotou úspěchu. Od roku 2003, kdy poslala na trh první generaci tohoto SUV střední velikosti, jich prodala přes 1,5 milionu. Teď přichází ve své třetí generaci s větším rozvorem, silnějími motory a aktuální technikou.

Přiznáváme, v titulku jsme se dopustili nadsázky. Design třetí generace BMW X3 samozřejmě nový je, ale možná vám bude chvíli trvat, než najdete rozdíly. Liší se jen v drobnostech, na čelní masce třeba zmizely kruhové mlhovky a zvětšily se ledvinky na chladiči.

Rozměry auta jsou skoro stejné jako dřív, zato se o 5 centimetrů prodloužil rozvor a zkrátily se převisy kol. Rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou vyladili konstruktéři na ideálních 50:50, obojí bude nepochybně ku prospěchu jízdních vlastností.

BMW uvádí, že X3 se může obratně pohybovat v terénu. Všechny verze budou mít pohon všech kol, světlá výška SUV je 204 milimetrů a dokáže přebrodit vodu hlubokou půl metru. Ovšem předpokládáme, že mnoho zákazníků to s X3 zkoušet nebude.

Nabídka motorů bude tradičně široká. Základem je xDrive20d s naftovým čtyřválcem, zajímavějším bude xDrive30d se vznětovým šestiválcem nebo BMW X3 M40i s benzinovým šestiválcem. Časem přijdou ještě benzinové verze xDrive30i a 20i.

Delší rozvor znamená víc místa v interéru a větší je také kufr, do kterého se vejde 550 litrů zavazadel. Výčet možných výbav by mohl být hodně dlouhý, stejně tak jako seznam bezpečnostních systémů. Nové BMW X3 dostane mimo jiné poslední generaci adaptivního tempomatu, který zvládne sám zastavit i rozjet se.

Zajímavou novinkou je paket Ambient Air, který pomůže provonět interiér jednou z osmi nabízených vůní, případně vám vyčistí vzduch v kabině ionizací.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora