Mercedes představil světu svůj první pickup a jak se na německou značku sluší, pojal své pracovní auto luxusně. Co na tom, že pod kapotou je technika Nissanu Navara. Nová třída X bude na stavbě působit noblesně.

Osvědčený japonský technický základ Nissanu Navara, který mimochodem tvoří základ i pro Renault Alaskan, doplnil Mercedes-Benz svým typickým designem. Třída X tak získala masivní masku chladiče s hvězdou a přední nárazník podobný všem ostatním terénním mercedesům.

Patřičně luxusní je také interiér, který vás nenechá na pochybách, v jaké značce sedíte. Design přístrojovky, výdechů klimatizace i volant, to všechno je typický Mercedes. Asi se za volantem nebudete cítit jako v třídě S, ale určitě ani jako v pracovním autě.

Šestiválec až příští rok

Pickup střední velikosti měří na délku 5,34 metru, na šířku má 1,92 metru a 3,15 metru dlouhý rozvor náprav. V terénu využijete 202 milimetrů světlé výšky, korba uveze 1042 kilogramů nákladu.

Na výběr budou tři motory: dva naftové X220d a X250d s turbodieselem o velikosti 2,3 litru a výkonem 163 a 190 koní. Benzinový dvoulitr X200 nabídne sílu 165 koňských sil.

Ve všech případech bude v nabídce šestistupňový manuál i sedmistupňová automatická převodovka.

Příští rok se do prodeje dostane ještě vrcholová verze: dieselový šestiválec X350d s výkonem 258 koní a 550 Nm. Ten bude vyzyvatelem dnes už výhradně šestiválcového Volkswagenu Amarok.

Pracant pod milion

V nabídce budou tři výbavy: pracovní verze Pure, stylový Power a kompromisní Progressive, která bude někde uprostřed.

Podvozek nabídne na výběr z pěti jíždních režimů: Comfort, Eco, Sport, Manual a Off-road. V terénu se X-klasse nenechá zahanbit, nabídne klasický pohon všech čtyř kol, uzávěrku zadního diferenciálu i redukční převodovku. S nejsilnější verzí si můžete objednat i stálý pohon všech kol.

Mercedes třídy X přijde do prodeje letos v listopadu, cena základní verze by se mohla vejít pod milion korun — v Německu odstartuje na částce 37.294 eur, tedy kolem 970 tisíc korun, včetně daně.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora