Japonská automobilka Toyota připravuje nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií chce začít prodávat za pět let, napsal dnes japonský list Čúniči šimbun.

Současné elektromobily narážejí na limity lithium-iontových baterií, které se nabíjejí v nejrychlejších případech 20-30 minut a na dobytí ujedou 300-400 kilometrů. Největší dojezd 500-600 kilometrů zvládne elektromobil Tesla Model S 100D, jeho pořizovací cena ale začíná na 2,5 milionech korun. To všechno brání elektromobilům v masovějším rozšíření.

Proto Toyota připravuje elektromobil postavený na nové platformě. Podle japonského listu bude vybaven polovodičovou baterií, jejíž kapacita je mnohem větší a nabití trvá jen pár minut. Toyota by tak odstranila dva hlavní nedostatky dnešních automobilů na elektrický pohon.

Zprávu listu, který se odvolává na zdroje z automobilového průmyslu, ale Toyota odmítla komentovat, uvedla agentura Reuters.

Největší japonská automobilka se dlouhodobě zaměřuje na výrobu hybridních aut pod značkami Toyota a Lexus, prodává také model Mirai s pohonem na vodík. Sériový elektromobil s větším úspěchem ale zatím nenabídla, na rozdíl od rivalů jakými jsou Nissan a Tesla. Zda je bude schopna i předběhnout, ale zatím nelze říct, píše list. Záležet bude i na tom, za jak dlouho se baterie dostane na trh a kolik bude stát.

Na vývoji polovodičových baterií pracují i jiné automobilky, například BMW. Ty odhadují začátek masové výroby za deset let.