Maybach překvapil. Předvedl světu koncept, který vám vyrazí dech. Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet vzdává hold nejslavnější éře značky před 90 lety, pod kapotou je ale elektromotor s výkonem 750 koní. Je neskutečná škoda, že v reálém světě tohle po silnici nikdy jezdit nebude.

Koncept luxusního kabrioletu s pohonem na elektřinu navazuje na stejnojmenné kupé, které Maybach představil loni. Mercedes-Maybach 6 Cabriolet je ale ještě působivější, jeho čisté dlouhé linie se inspirují stylem art deco a připomínají luxusní roadstery z předválečné éry.

Jak může vypadat elektromobil

Jim se blíží i svými impozantními rozměry: na délku měří ohromných 5,7 metru, do šířky 2,1 metru a výška 1,34 metru prozrazuje, že pozice řidiče bude hodně nízko u země.

Pohon zajišťuje, stejně jako u loňské studie kupé, čtveřice synchronních elektromotorů s výkonem celkových 750 koní (550 kW). Z nuly na stovku dokáže majestátný koncept zrychlit pod 4 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Baterie mají kapacitu 80 kWh a jsou umístěné pod podlahou, měly by zvládnout dojezd přes 500 kilometrů.

Rovněž interiér je podle očekávání přehlídkou toho nejvyššího myslitelného luxusu a nejlepších materiálů, od jemné světlé kůže až po podlahu obloženou dřevem.

To vše je sladěno do designu, který nezná ostrou hranu a na výplně dveří plynule navazují anatomické sedačky, středový tunel i palubní deska. Futuristicky působí pulzující světelná vlákna, která simulují tok energie uvnitř vozu.

Bohužel jen studie

Mercedes-Maybach 6 trochu připomíná neuvěřitelný Rolls-Royce Sweptail. Ten vznikl na objednávku neznámého zákazníka v jediném exempláři, který za něj zaplatil nepochopitelných 300 milionů korun.

Na rozdíl od něj Maybach 6 Cabriolet na silnici asi nikdy nepotkáte. Je to nádherné umělecké dílo, ale vzniklo jako pouhá demonstrace schopností německých inženýrů. Je samozřejmě skvělé vidět, že Maybach má na víc, než jen vylepšovat nejdražší Mercedesy. Ale o to smutnější je, že u toho prozatím zůstane.

Místo toho se zatím musíme spokojit s předraženými přestavbami, jako je třeba limitovaný Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora