Jeden z nejzajímavějších exponátů autosalonu představil v centru své rozsáhlé haly Daimler. Jeho Mercedes-AMG Project One je převlečená formule 1 se silniční homologací.

Project One není jen inspirovaný F1, on je opravdu formulí s jinou kastlí. Tím je unikátní, což ocenil také pilot Mercedesu Lewis Hamilton„Říkal jsem to v Mercedesu hodně dlouho, proč takto neudělají silniční auto. AMG dělá skvělé sporťáky, ale mluvím o opravdovém supersportu. Říkal jsem jim, že když dokážeme dělat lepší závodní auta než Ferrari, umíme lépe i silniční,“ řekl na autosalonu ve Frankfurtu pro britský Top Gear magazín.

Project One má pod kapotou přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru, který se točí až na 11 000 otáček. Maximální výkon je 500 kW (671 koní), který žene zadní kola.

K tomu má ještě dva elektromotory, každý z nich posílá 161 koní na jedno z předních kol. Li-on akumulátorů je 4x víc, než u formule, zabírají 100 kg hmotnosti a čistě na elektřinu by ujely 25 km. Nabíjejí se ukládáním energie z brzdění.

Zrychlení téhle soustavy bude nepochybně extrémní, z nuly na 200 km/h prý zvládne za 6 sekund — což je stejně, jako nejrychlejší auto planety, Bugatti Chiron. Maximální rychlost je prý 350 km/h.

Převodovka je osmistupňová transaxle, oblíbená u některých závodních aut kvůli lepšímu rozložení hmotnosti. Automat se pochopitelně nechá řadit manuálně pádly pod volantem. Brzdové kotouče jsou karbon-keramické.

Interiér je samozřejmě civilnější, než monopost F1, ale nezapře jednoduchost závodních aut. Sedadla jsou ukotvena napevno, posouvat se dají pedály a volant. Veškeré informace a ovládání sdružují dva displeje, oříznutý tvar volantu je inspirovaný formulí.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora