Audi A7 byla odhalena a jak je u ingolstadtské značky zvykem, žádnou výraznou změnu nenejdete. Na pohled je to jen mírná evoluce, pod kapotou je ale úplně nová technika, totožná s nedávno představeným, vrcholným modelem A8. Sportovní liftback jí dodává dynamický kabát, který u limuzíny schází.

Na pohled stejná, uvnitř nová

Sportovní kabát, to je hlavní lákadlo na zákazníky nové Audi A7. Splývavá záď a doširoka rozkročené nápravy jsou i tentokrát hlavními znaky tohoto sportbacku. Rozměry jsou téměř stejné jako u minulé generace, stejný je i 535 litrů velký kufr. Například rozvor se prodloužil jen o 1,2 centimetru, tak by nás zajímalo, jestli to bude nějak poznat na palubě.

V jízdních vlastnostech se zřejmě mnohem víc projeví nová podvozková platforma MLB Evo, na které je nová A7 postavená (stejně jako Audi Q5 a Q7). Má prý zajistit vyšší pevnost karoserie a podobně jako u A8 bude mít vyšší podíl vysokopevnostní oceli na kritických místech, takže by měla být i bezpečnější.

Uvnitř jde cestou Audi A8

Pokud jde o design, tak u něj žádné revoluční změny nová generace nepřinesla. Musíme se spokojit jen s novými moderními detaily, jako jsou propojené OLED svítilny vzadu (stejně jako u A8), které vás při odemčení auta přivítají přednastavenou animací.

O to víc se toho ale změnilo pod kapotou. Konstruktéři využili technologie z nedávno představené Audi A8, takže se výrazně proměnil interiér, který velkou limuzínu v lecčem připomíná — především využitím jednodušších tvarů a minimálního množství tlačítek, protože většina ovládacích prvků se schová v dotykových displejích.

Těch je hned několik. Horní displej má uhlopříčku 10,1 palce a najdete na něm klasické multimediální funkce s navigací. Dolní obrazovka je menší, má úhlopříčku 8,6 palce a zajišťuje ovládání klimatizace a komfortního nastavení auta. Další displej představuje budíky před řidičem, které je možné kombinovat se zobrazováním navigace a dalších funkcí palubního počítače.

V maximálním pohodlí

Stejně jako v limuzíně, i v novém sportbacku si Audi dává záležet na co nejvyšším komfortu. Pohodlí na palubě zajistí ještě lépe odladěný podvozek, progresivní řízení či mnohem tlustší skla, díky nimž má být A7 nejtišší auto ve své kategorii.

Při nákupu si zákazníci budou moct vybrat dokonce ze 4 různých podvozků. Na výběr budou konvenční ocelové pružiny, elektronicky řízené tlumiče s regulací tuhosti, vzduchový podvozek se změnou světlé výšky a aktivním udržováním jízdní stability anebo sportovní varianta snížená o 10 milimetrů, kombinovaná s elektronickými tlumiči.

Tím výběr v katalogu nekončí, k dispozici bude zadní sportovní diferenciál a oblíbené zatáčení zadní nápravy, které zvýší manévrovatelnost a zlepší jízdní vlastnosti. No a samozřejmě také pohon všech kol quattro, který preferuje zadní nápravu. U všech verzí je v základu sedmistupňová převodovka S-Tronic.

Všechny verze s hybridním pohonem

Stejně jako u vrcholné limuzíny, i v případě A7 už dochází na slibovanou elektrifikaci, která postupně čeká všechny řady a zřejmě také všechny automobilky, nejen Audi. Jinými slovy, všechny motorizace budou hybridní s technologií mild-hybrid, kdy baterie pomáhají s jízdou a ukládáním energie, ale vůz nedokáže sám jet na elektřinu.

Jako první přijde na trh Audi A7 s šestiválcovým benzinovým motorem o objemu 3 litry a výkonem 250 kW. Podle nového označení, které Audi používá, se tato verze jmenuje 55 TFSI. Zanedlouho ale přibudou také naftové šestiválce a nakonec i čtyřválce, které by v budoucnu měly tvořit velkou část nabídky nové Audi A7.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora