Další slavné jméno končí. Volkswagen ukončil objednávky modelu Scirocco, který se slavně vrátil na trh v roce 2008. Kupé nižší střední třídy nikdy nebylo zrovna masové auto a v poslední době se prodávalo ještě míň, takže pod devíti letech končí. Je ale škoda, že bez nástupce.

Netradiční kupé končí, nebyl už zájem

Volkswagen Scirocco nebyl nikdy zrovna masovým modelem. Od roku 2008 se jich prodalo v EU asi 176 000 kusů a poslední době zájem klesal, loni se v Evropě prodalo jen 10 000 aut. Takže není divu, že když Volkswagen začal škrtat náklady, byl tenhle model první na řadě.

Scirocco přitom vydrželo v nabídce relativně dlouho, devět let. Takže stihlo zastarat i technicky, stálo na starší platformě PQ35, kterou používal ještě Golf předminulé šesté generace. Dnes jsou všechny nové modely koncernu VW postaveny na novější platformě MQB.

Vzpomínka na sedmdesátá léta

Není to poprvé, kdy Volkswagen tohle auto zařízl. Scirocco se poprvé objevilo v 70. letech, kdy nahradilo starosvětský sporťák Karmann-Ghia. První generace Scirocca se vyráběla v letech 1974 — 1981 s designem navrženým Giugiarem a s menšími motory (1,1 až 1,7 litru). Druhá generace pokračovala po modernizacích i se silnějšími motory, nejsilnější byl šestnáctiventil 1.8 GTX 16V s výkonem 139 koní. V roce 1992 Volkswagen ukončil výrobu.

Třetí generace Scirocca se objevila až v roce 2008 na autosalonu v Ženevě. Design navrhl Walter de Silva, od všech ostatních Volkswagenů té doby se hodně lišil. Místo pod kapotou si našly přeplňované motory v čele se známou koncernovou jednotkou 1.4 TSI, ale v nabídce byly i dvoulitry TSI a dvoulitrové diesely TDI. Nejsilnější Scirocco R mělo 261 koní.

Teď tedy končí Scirocco znovu, už podruhé. Pár týdnů ho ještě objednáte ze skladových zásob a pak už se s ním budeme potkávat jen na trhu ojetin. Tak tedy sbohem.

Martin Jedlička