Švédská značka mění přístup k servisu aut a zavádí službu Volvo Personal Service. Když už musí auta jednou za čas do servisu, chce to svým zákazníkům co nejvíc zjednodušit. Nově zaváděná koncepce má opravy zrychlit, zjednodušit komunikaci a být celkově mnohem efektivnější.

Přes veškerý obrovský vývoj v automobilovém průmyslu zůstává způsob servisní práce stále stejně zdlouhavý, uvádí Volvo. Proto nyní na celém světě přechází na nový servisní koncept, který bude osobnější a víc efektivní.

Osobní technik pro každého

Každý zákazník získá „vlastního“ osobního technika (striktně se přestává používat termín mechanik, technik má univerzálnější roli), který se postará doslova o vše – od sjednání servisní schůzky až po provedení vlastního servisu nebo opravy. Poté vůz osobně předá s vysvětlením, jaké práce na něm provedl. Zákazník díky tomu bude vždy komunikovat s člověkem, který na opravě auta přímo pracoval, což zjednoduší celou komunikaci. Navíc se bude vždy potkávat se známou tváří, která již velmi dobře zná daný automobil, ale i preference jeho majitele.

Další změnou je, že na jednom voze budou pracovat současně dva osobní technici místo jednoho. Dvě hlavy jsou chytřejší než jedna, čtyři ruce rychlejší než dvě, a tak lze požadovanou opravu dokončit za polovinu času. Práce v týmech podobných těm v závodnických pit stopech přináší i výhody ve formě společného sdílení získaných informací a zkušeností, jehož výsledkem je další zvýšení efektivity a kvality servisních úkonů.

To vše má ve výsledku zvýšit efektivitu práce a tím šetřit peníze zákazníkům (neboli nezdražovat servisní práce), i dealerství. Cílem je samozřejmě návrat klientů do autorizovaných servisů a co největší spokojenost, protože ta vede k opakovanému nákupu auta téže značky. Sekundárně jde o pozitivní reference, které od zákazníků prémiové značky mají vysokou hodnotu.

Gauč a kafe nebo sledování opravy

Většina oprav by měla být hotová do hodiny, proto Volvo nabízí možnost počkat na ni ve speciálním salónku podobném typickému skandinávskému obýváku. V mnoha případech to bude výhodnější, než jezdit tam a zpět v náhradním voze. Zákazník si může odpočinout s kávou, přečíst si časopis nebo se připojit přes wifi a věnovat se pracovním záležitostem.

Při tom má možnost sledovat práce na svém voze přes sklo dělící showroom od servisních prostorů. A pokud bude chtít, může být opravě svého auta osobně přítomen. Volvo tím chce ukázat, že nemá co skrývat. S tím souvisí i podoba dílny, v níž technici auta opravují. Žádné obnažené kalendáře v ní nenajdete, naopak je čistá, uklizená a veškeré nářadí má své přesné místo. Součástí každé servisní prohlídky je kontrola bezpečnostních systémů, akumulátoru a aktualizace softwaru.

Nový servis všude na světě

Implementace nového servisního konceptu v rámci jednotlivých dealerství trvá přibližně 18 měsíců, z čehož časově nejnáročnější (asi 12 měsíců) je přestavba servisu a showroomu, vlastní zavádění nového postupu zabere v optimálním případě 6 měsíců. Do roku 2020 bude koncept Volvo Personal Service zaveden ve všech autorizovaných servisech Volvo na celém světě a již v roce 2019 bude mít svého osobního technika k dispozici 90 procent zákazníků značky Volvo.

V České republice již implementaci nového konceptu VPS absolvovali autorizovaní dealeři Auto Cardion Brno a SPX – CAR Zlín, další zavádění probíhá na servisních pracovištích Auto Palace Brno, Autokomplex Matějka Olomouc a SRBA Servis Jíloviště. V nejbližší době se pak připojí Mach Motors České Budějovice a Auto Staiger Praha, následované dalšími dealerstvími na území celé republiky. V roce 2020 pojede v tomto konceptu všech 18 dealerství v Česku.

Martin Jedlička