Polo se zase o kus přiblížilo Golfu. Ve své nové, šesté generaci poprvé přerostlo na délku 4 metry, je v něm o hodně víc místa a ve výbavě jsou prvky, které ještě nedávno patřily spíše do luxusního segmentu. Cena začíná na 293 tisících, ostré GTI bude stát nejméně 570 tisíc korun.

Volkswagen Polo v minulosti na první pohled prozrazoval svoji skromnou velikost, od páté generace ale svým vzhledem kopíruje svého většího sourozence VW Golf. V právě přicházející šesté generaci to platí ještě víc. Liší se sice některými detaily, jako jsou dvojité linie na přední kapotě nebo prolisy na bocích — ale světla, čelní maska i celková silueta jsou golfu hodně podobné.

Rodinné auto. Vážně?

Nové Polo pokračuje v trendu zvětšování, mezigeneračně vyrostlo poměrně výrazně: prodloužilo se na délku o 8 cm a přerostlo tedy 4 metry, rozvor se natáhl o 9,4 cm a o 7 cm se roztáhlo do šířky a do kufru se vejde 351 litrů. Polo tedy přerostlo Golf třetí generace a velikostí na palubě je na úrovni slavného Golfu 4.

Když si do Pola sednete, tak se skutečně uvidíte, že je větší. Díky delšímu rozvoru budete mít před koleny překvapivě hodně místa, na šířku ale poznáte, že sedíte v kompaktním voze. Zda je to skutečně “rodinné auto”, jak prohlašuje Volkswagen, si necháme na posouzení v redakčním testu.

S novou platformou se zvýšila i bezpečnost posádky, a to prý velmi výrazně. Tuhost karoserie je o 28 % vyšší oproti předchozí generaci a v nabídce jsou bezpečnostních systémy, převzaté z větších modelů: třeba nouzové brzdění pro všechny modely nebo adaptivní tempomat až do rychlosti 210 km/h. Novinkou ve výbavě je také indukční nabíjení mobilu, pomocník pro vyjíždění z parkovacího místa nebo bezklíčkový přístup.

Přizpůsoben mladším zákazníkům

Zásadně se proměnil interiér auta, který se víc přiblížil cílovce, tedy mladé generaci. Zaměřil se hodně na digitální ovladací prvky, středobodem přístrojovky je velký dotykový displej infotainmentu s možností personalizace a stálého připojení na internetové služby. Poprvé v rámci kategorie si můžete objednat i 9,5 palce velký digitální kokpit místo klasických budíků (Active Info Displej), výsledkem jsou tedy dva dlouhé digitální panely hned vedle sebe.

V nabídce jsou nově různobarevné dekory přístrojovky, které můžou ladit s lakem. Barev bude v nabídce celkem 14, ve většině chladnější odstíny, ale nechybí ani výrazné: oranžový, červený, žlutý a modrý lak. Mladším zákazníkům je určena speciální edice vytvořená ve spolupráci se společností Beats, která dostane speciální designové prvky, jiné sedačky a hlavně prémiový audiosystém s 6 reproduktory s výkonem 300W.

Benzin, CNG, diesel a hlavně ostré GTI

Nabídka motorů je postavená zatím hlavně na litrových benzinových tříválcích MPI (55 kW) a TSI (70 a 85 kW), překvapivě ale nechybí ani zatracovaná nafta 1.6 TDI (na trh přijde v příštím roce). V nabídce je také ekologická verze TGI na plyn s 40l nádrží na benzin + 12kg nádrží na CNG s obdivuhodným celkovým dojezdem až 1320 km.

Skvělá zpráva je, že rovnou s “běžnými” Poly přichází na trh i ostrá verze Polo GTI s dvoulitrovým TSI (stejným jako v Golfu R) s výkonem 200 koní, označovaná za jakéhosi nástupce kdysi slavného Golfu GTI — ten měl před 10 lety stejné stádo koní. Polo GTI dostane sportovní podvozek, sedadla, volant a LED světla vpředu i vzadu. A to nejdůležitější: bude se prodávat i s manuálním převodovkou! Za to dáváme Volkswagenu obrovský palec nahoru.

 

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora