Infiniti, luxusní divize automobilky Nissan, se už oficiálně v Česku neprodává. Jeho nová vlajková loď ale přesto stojí za pozornost. Druhá generace Infiniti QX50 dostane nový motor, který jako první vůbec dokáže měnit kompresní poměr a tím zlepšit výkon a snížit spotřebu.

Druhá generace vrcholového modelu Infiniti QX50 dostala kompletně novou techniku: stojí na nové platformě a prý je o 23 procent tužší. Evolučními změnami prošel design s výraznou okenní lištou. Modernizovaný je také interiér včetně nových elektronických systémů, v nabídce je (stejně jako u dalších Nissanů) semi-autonomní řízení ProPilot.

To nejzajímavější ale najdeme pod přední kapotou, a sice nový motor VC-Turbo. Dvoulitrový benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem dokáže pomocí zkrácení a prodloužení klikové hřídele plynule měnit kompresní poměr z 8,0:1 na 14,0:1. To má v praxi přinést větší výkon a nižší spotřebu.

Z toho vyplývá, že tento motor má také proměnlivý zdvihový objem: od 1970 do 1997 kubických centimetrů. Maximální výkon, který zvládne vyprodukovat, je slušných 268 koní a 380 Nm točivého momentu.

Motor je spojen s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým poměrem, pro Nissan typickou. Z nuly na stovku s ní zrychlí za 6,7 sekundy, s pohonem všech kol za 6,3 sekundy. Maximální rychlost je 230 km/h.

To jsou na velké SUV s dvoulitrem pod kapotou dobrá čísla, ale nijak nevybočující z dnešní nabídky dražších aut. Zajímavější je papírová spotřeba: předokolka má žrát 8,71 l/100 km, QX50 s pohonem všech kol pak 9,05 l/100 km.

To na benzín ve velkém SUV není moc — ovšem pokud to jsou reálná čísla. Jak víme, normovaná čísla spotřeby se od té reálné často hodně liší. Uvidíme tedy teprve v praxi, jak rychle a jak úsporně bude nové Infiniti QX50 jezdit.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora