V záplavě připravovaných elektromobilů se objevilo jedno zajímavé auto na vodíkové palivové články. Nové SUV ze stáje korejského Hyundai se jmenuje Nexo, ujede 560 kilometrů a do prodeje jde už letos.

S vodíkem dnes experimentuje několik automobilek v čele s Hondou a Toyotou. Před časem se k nim přidala i značka Hyundai, když vyzkoušela zabudovat vodíkový pohon do svého modelu Tucson FCEV a potom do ix35 Fuel Cell.

Dnes se představil jejich nástupce, nové SUV Hyundai Nexo. Ten dostal konečně vlastní, novou platformu, takže si inženýři mohli dovolit prostornější kabinu a lepší využití prostoru. Tlaková nádrž je umístěna v podlaze a pojme skoro 6,5 kilogramu vodíku. Protože jde technicky o elektromobil, potřebuje také lithium-iontový akumulátor, ten je umístěný v kufru.

Nexo má výkon 120 kW (163 koní), tedy o 20 kW víc než předchůdce. Točivý moment činí pěkných 395 N.m a z nuly na stovku zrychlí za 9,5 sekundy. Dojezd na jedno naplnění vodíkem bude zhruba 560 kilometrů, což je o nějakých 130 km víc než Tucson FCEV.

Hyundai prý nové auto testoval v teplotách od -30 do 53 stupňů Celsia, takže by měl funugovat prakticky kdekoliv na celé planetě. Životnost palivových článků bude 10 let.

Hyundai Nexo se prý dostane do prodeje už letos. Je tak jedním z prvních aut na vodík, které budou reálně na trhu.

Vedle toho je ale Hyundai hodně aktivní v elektromobilitě: už letos přijde malé SUV Hyundai Kona jako elektromobil s dojezdem 390 kilometrů. Dalším z plánů je elektrická verze vlajkové lodi Genesis, luxusní limuzíny, a také několik hybridů. Celkem chce Hyundai poslat na trh 18 ekologicky šetrných modelů do roku 2025.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora