Hyundai představil druhou generaci kompaktního kupé Veloster. Netradiční řešení dveří zůstalo, nově se v nabídce objeví i sportovní verze N s výkonem 275 koní a samosvorem.

Na prvním Velosteru nás zaujalo hlavně zvláštní řešení dveří: na straně řidiče jsou jedny, na straně spolujezdce najdete dvojici dveří. Veloster tak stojí napůl mezi třídveřovým a pětidveřovým hatchbackem. Stejné řešení si ponechala i jeho druhá generace.

Design vozu je inovovaný v duchu současných modelů značky. Veloster nezapře blízkou příbuznost s řadou i30, oproti nim je ale přeci jen trochu agresivnější, hlavně díky masivní masce chladiče.

Rovněž interiér se podobá modelu i30. Najdete v něm osmipalcový infotainment se zadní kamerou, ve výbavě bude bezdrátová nabíječka a dokonce i headup displej. Konektivita zvládne služby Blue Link a mobil připojíte přes Android Auto i Apple Car Play.

Skvělé je, že v nabídce není žádný vyloženě slabý motor. Základem je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 108 kW / 147 koní a silnější Turbo s přeplňovaným čtyřválcem 1.6 a výkonem 148 kW / 201 koní. Převodovku můžete objednat manuální nebo automatickou, konkrétně sedmistupňovou dvouspojkovou skříň.

Nejrychlejší Veloster v nabídce bude sportovní verze označená písmenem N, který má stejný motor jako Hyundai i30 N. Dvoulitrový čtyřválec s turbem dává výkon 202 kW neboli 275 koní, hodnota točivého momentu zní 353 Nm a zrychlení z nuly na stovku zvládne za 6,1 sekundy. K tomu dostane Veloster N jinou geometrii náprav, spoilery, zadní difuzor, jiné nárazníky, výfuky a tak dál. Ale hlavně má v základu adaptivní tlumiče a za příplatek samosvorný diferenciál.

Hyundai Veloster se začne prodávat nejdříve v USA, a to už ve druhém kvartálu, Veloster N dorazí až koncem roku. V Evropě ho očekáváme se zpožděním, pokud vůbec dorazí. Doufejme že ano.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora