Česká Toyota se loni stala nejrychleji rostoucí automobilovou značkou v tuzemsku s nárůstem registrací o 46 %. Čtvrtina prodaných Toyot jsou hybridy, u prémiového Lexusu tvoří hybridní pohon dokonce 90 % prodaných aut, uvedla automobilka.

V prodejích privátním zákazníkům byla loni Toyota v Česku čtvrtá, představuje tak jednu z několika nejoblíbenějších značek. Celkově byla na českém trhu loni desátá s 3% podílem. Pro Toyotu se rozhodlo 8 813 zákazníků, pro značku Lexus 302.

Už čtvrtinu ze všech prodaných vozů této značky tvoří hybridní modely, loni se jich prodalo celkem 2079. U automobilky Lexus hybridy představují dokonce 90 procent prodejů, v roce 2017 si je v ČR pořídilo 278 zákazníků. „Spolu se značkou Lexus jsme prodali přes 80 procent všech hybridů na českém trhu,“ říká Martin Peleška, ředitel české Toyoty. Celkem se v ČR se loni prodalo 2 826 hybridních vozů.

Nejoblíbenějšími modely byly i v loňském roce Yaris, Auris, crossover Toyota C-HR, SUV RAV4 a také nejprodávanější vůz světa, Toyota Corolla. Více než polovina zákazníků Toyoty C-HR a přes 80 % nových majitelů RAV4 se přitom rozhodlo pro jejich hybridní variantu.

Martin Jedlička