Druhá generace kupé-SUV se krátce před autosalonem v Ženevě oficiálně odhalila. BMW X4 o kus vyrostla, shodila 50 kilo a vypadá líp. Nejrychlejší verze zvládne sprint na stovku pod 5 sekund, a to s benzinovým i naftovým motorem.

Nové SUV se zádí inspirovanou kupé přichází krátce po podobném, ale tradičněji střiženém BMW X3. Nová X4 s ní má prakticky totožnou přední masku a interiér, tedy hlavně přístrojovou desku.

Nová BMW X4 oproti předchozí generaci vyroste na délku o 8 centimetrů a o 5,4 cm se prodlouží rozvor a o 3,7 se rozkročí víc do šířky. Díky tomu u přepracované X4 slibuje BMW vyváženější proporce a více místa na palubě, větší zavazadlový prostor 525 litrů a 1430 litrů po sklopení zadních sedaček.

Nová generace je také lehčí, sice jen o 50 kg, ale i to je rozhodně lepší, než aby hmotnost rostla.

BMW X4 vstupuje na trh se třemi benzinovými a třemi naftovými motory: čtyřválce xDrive20i (135 kW, 290 N.m,) a xDrive30i (185 kW, 350 N.m) a šestiválcová M40i (265 kW, 500 N.m), turbodiesely budou xDrive20d (140 kW) a xDrive25d (170 kW) a šestiválec xDrive30d (195 kW, 620 N.m). Oba šestiválce dorazí v létě. Novinkou je ještě nejsilnější diesel M40d s 240 kW a 680 N.m.

Obě “eMkové” verze M40i a M40d mají dost slušné parametry zrychlení na stovku: 4,8 a 4,9 sekundy, ve prospěch benzinu, přirozeně. Obě auta dostanou standardně variabilní řízení a tužší podvozek.

Výbavové stupně jsou tři: xLine, M Sport X a M Sport, další personalizaci nabízí program BMW Individual. Přístrojovce dominuje displej infotaimentu, který je širokoúhlý a měří 6,5 nebo 10,25 palce.

V základní výbavě je tempomat, za příplatek dostanete mimo jiné také adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu nebo udržování v jízdním pruhu nebo nový head-up displej s vyšším rozlišením.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora