Po letech Peugeot představuje svoji novou střední třídu, model 508. Nová vlajková loď představuje radikální obrat: je nižší, sportovnější, má bezrámová okna a dynamický design. Takový Francouz se nám líbí.

Tohle se moc často nestává. Nový Peugeot 508 je oproti minulé generaci o 8 centimetrů kratší, měří 4,75 metru. Zati má ale delší, skoro třímetrový rozvor náprav a také je o 6 milimetrů širší. Především se ale o výrazných 5 centimetrů snížila střecha, což znamená, že nová 508 bude mnohem dynamičtější auto, alespoň na pohled.

Radikální fastback

Stejně jako nedávno představený Volkswagen Arteon, kterému se bude francouzská střední třída svým stylem podobat, bude mít 508 nově pětidveřovou karoserii liftback dokonce s bezrámovými okny. K tomu je lehčí o 70 kg, přesto je prý karoserie díky novým konstrukčním postupům pevnější.

Motory budou naftové a benzinové, příští rok přijde také hybridní verze. Benzinová jednotka 1.6 PureTech bude v nabídce s výkonem 180 nebo 230 koní, vždy ve spojení s osmistupňovým automatem. S ním je spojený i naftový dvoulitr 2.0 BlueHDi ve verzích 163 nebo 177 koní. Manuální šestistupňové řazení je v nabídce jen s nejslabší naftou 1.5 BlueHDi se 130 koňskými silami.

Výbava: adaptivní tlumiče a noční vidění

V interiéru je (jako ve všech nových peugeotech) kabina i-Cockpit, tentokrát s 12,3 palců velkým přístrojovým štítem a infotainment s 10palcovým HD displejem. Zavazadlový prostor nabídne po pátými dveřmi 487 litrů místa, po sklopení zadních sedaček pak až 1537 litrů.

Nový Peugeot 508 slibuje řadu nových technologií, například adaptivní tlumiče, které budou v benzinových verzích a výbavě GT. V nabídce bude také systém nočního vidění, který známe z mnohem dražších aut, než je běžná střední třída. Dále automatické nouzové brzdění, hlídání jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat.

Premiéru si nový největší Peugeot odbude v březnu v Ženevě, do prodeje se dostane pravděpodobně letos v září.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora