Takhle se to dělá. Jaguar jako první z velkých značek představil světu elektromobil a má s ním velkou šanci přetáhnout zákazníky Tesle. SUV jménem I-Pace loví ve stejné kategorii jako její Model X. Bude mít navrch?

Jaguar se proslavil jako tradiční britská značka, ve své téměř stoleté historii vyráběl nádherná auta s obrovskými benzinovými motory. Doba se ale mění. Jaguar se rychle adaptoval na moderní dobu a hodlá využít dnešního zájmu o luxusní SUV s elektrickým pohonem.

Novinka se jmenuje Jaguar I-Pace a oproti stejnojmennému konceptu z roku 2016 se téměř nezměnil. Zůstala mu elegantní silueta, zamračená maska i vyjízděcí kliky u dveří. K tomu se může opřít o tradiční značku s dobrým renomé a celosvětovou servisní síť, takže hádáme, že bude slavit úspěch.

Elektromobil s použitelným dojezdem

Jaguar I-Pace dostane baterii s kapacitě 90 kWh, s níž by měl ujet až 480 kilometrů na jedno nabití. Na rychlonabíječce s výkonem 100 kW se na 80 % kapacity nabije za 45 minut, na domácí stanici bude nabíjení trvat něco přes deset hodin.

Elektromotory si vyvinul přímo Jaguar, I-Pace dostal dva na každou nápravu, takže technicky má auto pohon všech kol. S výkonem 400 koní zvládne start na stovku za 4,8 sekundy — tedy stejně, za kolik to dokáže konkurenční Tesla Model X. Jak vypadá reálný souboj na okruhu se můžete podívat tady.

Jako u všech Jaguarů v poslední dekádě má I-Pace hliníkovou karoserii postavenou prý na nejpevnější platformě značky. Umístění baterií pod podlahou umožnilo konstruktérům nastavit rozložení hmotnosti na ideální poměr 50:50 a navíc má auto velmi nízké těžiště, dokonce o 13 centimetrů níž, než konvenční SUV Jaguar F-Pace.

HyperFocal: 0

Cenovka: dva miliony

Interiér je podobný ostatním terénním modelům, s nimiž nedávno Jaguar přišel na trh. Díky konstrukci s bateriemi v podlaze je prý uvnitř stejně místa, jako ve velkých SUV, středový tunel třeba nabízí úložný prostor 10 litrů. Do kufru se vejde 656 litrů a se sklopenými sedadly až 1453 litrů.

Jaguar I-Pace už se prodává ve čtyřech výbavových variantách, přičemž ta základní startuje na částce od 2.039.092 Kč včetně DPH. To je sice vysoká, ale na SUV s jaguárem v logu adekvátní částka — a rozhodně konkurenceschopná, protože Teslu X určitě levněji v Evropě neseženete (v USA startuje verze 75D asi na 1,6 milionu Kč bez daně). Navíc I-Pace staví na tradiční prémiové značce s důvěrou bohatých zákazníků.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora