Nové SUV automobilky Škoda se jmenuje Kamiq. V Evropě se s ním ale nesvezete, je určené pouze pro čínský trh. Veřejnosti se představí zítra na autosalonu v Pekingu.

Kamiq dostal benzinový motor o objemu 1,5 litru a výkonu 81 kW neboli 110 koní. Bude se nabízet jen s šestistupňovou automatickou převodovku.

Kamiq je menší než u nás prodávaný Karoq: na délku měří 4,39 metru, široký je 1,78 metru a má výšku 1,59 metru. Rozvor pak činí 2,61 metru.

Ovládání hlasem umí dialekty

Cílovou skupinou jsou podle automobilky mladí zákazníci žijící ve městech, kteří se svého digitálního životního stylu nechtějí vzdát ani při jízdě autem a vyžadují moderní řešení konektivity. Škoda Kamiq je proto vybavena nově vyvinutým inteligentním systémem konektivity.

Jednou z technologických předností systému je hlasové ovládání od firmy iFlytek, která podle Škoda Auto patří k předním asijským dodavatelům hlasového ovládání na bázi umělé inteligence. Software rozumí regionálním čínským dialektům a je dokonce schopen se automaticky naučit individuální a lokální výslovnost.

V loňském roce zvýšila Škoda počet dodávek vozidel v Číně o 2,5 procenta na 325.000 kusů. Rok 2017 je také nejúspěšnějším rokem v historii značky Škoda na čínském trhu od jejího opětovného vstupu v roce 2007.

Do konce roku ještě čtvrté SUV

Čína je pro škodovku největším trhem, který přispívá více než čtvrtinou k celosvětovému počtu vozidel dodaných zákazníkům. Na celkových prodejích se tam SUV podílejí z více než 30 procent.

Ke třem SUV Kodiaq, Karoq a Kamiq do konce letošního roku přidá značka ještě jedno SUV určené pro čínský trh. V budoucnosti by měly tvořit SUV vozy 60 procent prodejů Škody Auto v Číně, řekl dnes novinářům člen představenstva Škody Auto Alain Favey. Česká automobilka také plánuje do dvou let zdvojnásobit celkové dodávky zákazníkům v Číně na 600.000 vozů ročně.

V následujících třech letech se chce firma v Číně zaměřit na zviditelnění značky Škoda, investovat chce do komunikace i sponzoringu různých akcí. Důležitý bude také příchod elektromobility, zde bude firma volit podobnou strategii jako na jiných trzích. Do roku 2025 chce Škoda celosvětově představit deset elektrifikovaných modelů, do roku 2020 pak 19 nových modelů s klasickým pohonem, pět z toho bude určeno pro Čínu.