Zájem o SUV Škoda Karoq je moc velký, dodací lhůty pro některé trhy jsou dokonce deset měsíců. Proto se část výroby přesune do Německa. Přesun má být pouze dočasný, hlavní část výroby modelu Karoq zůstane v Česku.

Výroba v Osnabrücku na severozápadě Německa má začít koncem letošního roku a pokračovat bude příští rok. V tomto závodě se nyní vyrábí SUV Porsche Cayenne a také se zde lakují karoserie Fabie. Podle plánu by se zde měly modely Karoq lakovat a montovat.

Automobilka Škoda se za téměř 30 let, kdy je součástí Volkswagenu, stala jedním z hlavních pohonů zisku celé automobilové skupiny. V provozní marži, tedy podílu provozního zisku na tržbách, překonala dokonce luxusní značku Audi díky levnější pracovní síle a modulárním platformám Volkswagenu, které snižují náklady.

Příznivá hodnocení vozů Škoda a ziskovost divize však také způsobují napětí ve skupině, protože značka VW naopak bojuje s vysokými náklady kvůli skandálu s emisemi naftových motorů.

Automobilka Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk meziročně o 5,3 procenta na 437 milionů eur (11,2 miliardy Kč). Tržby vzrostly o 4,9 procenta na 4,5 miliardy eur (115,2 miliardy Kč). Odbyt automobilky stoupl o 11,7 procenta na rekordních 316.700 vozů.