Stěžejní model japonské značky přichází do Evropy ve své páté generaci. SUV dostává novými motory, moderními technologiemi a větší prostorností pro pasažéry.

Honda CR-V byla uvedena na trh v roce 1995 a stala se jedním z prvních dostupných SUV pro normální lidi. Dnes, kdy je tahle kategorie mimořádně oblíbená, patří CR-V k nejdůležitějším modelům značky. Proto se dalo čekat, že si Honda dá na tomto autě hodně záležet.

Víc místa na palubě

A skutečně. Honda zdůrazňuje, že v novém CR-V bude ještě lépe využit prostor, což tahle značka umí. Rozvor je delší o 4 centimetry, o další 3,5 cm narostl vůz do šířky a má o 4 centimetry vyšší světlou výšku. Při stejné délce by tam uvnitř mělo být mnohem víc místa, konkrétně třeba na nohy až o znatelných 16 centimetrů. Navíc se zadní dveře dají otevřít víc doširoka (o 6 stupňů).

Především se ale výrazně zvětuje zavazadlový prostor, což bylo určitou bolestí čtvrté generace CR-V. Opěradla zadních sedadel jsou klasicky dělena v poměru 60:40 a lze je snadno sklopit. Podlaha kufru bude mít dvě polohy výšky, z nichž ta vyšší půjde do roviny se sklopenými sedačkami — délka této plochy až 183 centimetrů, o 25 cm ví, než u předchozí verze. V nabídce bude také nově i sedmimístná verze.

Benzín a hybrid

Nová přístrojovka svým desingem navazuje na tu současnou, ale nabídne nové přístroje s lepší konektivtou. Od výbavy Elegance výše jsou vzadu k dispozici dva porty USB, jejichž pomocí lze napájet telefony. Verze Executive dostala bezdotykové ovládání dveří kufru.

První auta se v Evropě dostanou k zákazníkům letos na podzim. Na začátku se bude Honda CR-V prodávat s benzinovým motorem 1.5 VTEC Turbo, později dorazí i hybridní verze, která dorazí zkraje roku 2019.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora