Subaru představilo strategii na následující roky. Stojí na dvou pilířích: autech segmentu SUV, o které je pořád velký zájem, a sportovních modelech. Také chce masivně investovat do kvality aut nových technologií, hlavně konektivity a bezpečnosti.

Po nástupu nového prezidenta, kterým se letos v červnu stal Tomomi Nakamura, představila japonská automobilka Subaru svoji novou střednědobou strategii.

Ani v dohledné budoucnosti značka nechce splynout s davem, naopak se pokusí být ještě osobitější. Proto i design má být do budoucna odvážnější. Nečekejte ale žádné zbrklé experimenty, Subaru slibuje vytrvalý, promyšlený posun kupředu.

Miliardy do modernizace

Subaru se také rozhodně nehodlá stahovat z Evropy, naopak chce pokračovat se zvyšováním počtu subaristů.

V roce 2025 plánuje Subaru prodat po celém světě 1,3 milionu aut, což proti dnešku představuje růst přibližně o pětinu. Kromě klíčového amerického trhu tomu má pomoci i stabilní růst v ostatních regionech jako jsou Japonsko, Asie, Čína, Rusko, Střední východ a také Evropa.

Obchodní strategie se může v jednotlivých částech světa lišit, společným základem však bude každoroční modernizace klíčových modelů a stále lepší nabídka výrazných SUV i sportovních vozů.

Subaru se chlubí nejvěrnějšími zákazníky na světě, ale spokojenost zákazníků chce ještě víc posílit. Do dalšího vylepšování výrobních a servisních procesů a celkového zvýšení kvality bude v následujících pěti letech investovat v přepočtu 30 miliard korun. Cílem značky je být světovou jedničkou pokud jde o dlouhodobou užitnou hodnotu.

Technologie dožene s partnery

Současně se má zrychlit tempo zavádění technických inovací. Automobilka se spojila s externími partnery s cílem prakticky využít možnosti takzvaných connected cars, tedy vozů připojených k internetu a vzájemně propojených.

Pokračovat bude existující partnerství s automobilkou Toyota, které se zaměří především na společný vývoj technologií pro hybridní a elektrická auta nebo na již zmíněnou oblast connected cars.

Značka také založila fond SUBARU-SBI Innovation Fund, která má investovat do start-upů v Japonsku i mimo něj s cílem objevovat nové pokročilé technologie a služby.

Od roku 2030 žádné úmrtí

Vedení automobilky si také stanovilo ambiciózní cíl, aby v roce 2030 na silnicích nedocházelo k žádným úmrtím ve spojení s vozy Subaru. A to nejen pokud jde o životy jejich posádek, ale také životy chodců či cyklistů.

Do bezpečnosti proto bude investovat další finance, aby se zlepšovaly výsledky v nárazových testech i schopnosti asistenčních systémů. Cílem je chránit lidské životy. Asistenční systémy mají řidičům pomáhat tam, kde mají lidé slabiny, ale současně je nepřipravit o radost ze řízení.