Nejmenší model Mercedesu dostal novou, trochu nečekanou verzi. Sedan nižší střední třídy je určený hlavně pro východní trhy, ale šanci dostane i v Evropě.

Nová, kompletně přestavěná třída A přišla na trh letos na jaře jako hatchback. Teď k ní Mercedes-Benz přidal také sedan, což se v nižší střední třídě moc nedělá — tedy aspoň v Evropě. Mercedes A Sedan má v prémiovém segmentu vlastně jen jediného konkurenta, Audi A3 Sedan.

Design novinky vychází celkem věrně z hatchbacku. Design se z profilu začíná lišit až za zadními dveřmi s prodlouženou zádí, zdá se že dobře zakomponovanou do zbytku auta. Přední maska má novou přísnou tvář známou už od většího Mercedesu CLS.

Na délku měří sedan 4,55 m, tedy o 13 centimetrů víc než hatchback. Do kufru se také vejde víc zavazadel, konkrétně 420 litrů, což je o 50 litrů víc než dostanete do hatchbacku. Rozvor zůstává stejných 2,73 metru, ale i tak byl mělo být víc místa nad hlavou a pro nohy na zadních sedačkách.

Jinak uvnitř nečekejte nic jiného než má hatchback, včetně hlasového ovládání v češtině. Áčko má ve výbavě řadu prvků z větších mercedesů, včetně kvalitních materiálů nebo dvojice desetipalcových displejů spojených v jednu digitální panoramatickou přístrojovou desku (v nejvyšších verzích).

Pro začátek budou v nabídce dva motory: benzinový A 200 neboli přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,3 litru s výkonem 163 koní (120 kW), a diesel A 180d, tedy přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 116 koní (85 kW). Oba motory jsou spojeny s šestistupňovým manuálem, za příplatek lze objednat sedmistupňový automat.

Pohon je na přední kola, v budoucnu ho doplní i několik verzí s pohonem všech kol. Mimo jiné ty ostré od AMG, s označením A35 4Matic a A45 4Matic

Na český trh se nový Mercedes-Benz třídy A Sedan dostane někdy na konci roku, kdy budé také odhalena cena. Hatchback s uvedenými motory stojí kolem 600 tisíc, předpokládáme že sedan bude jen mírně dražší.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora