Česká automobilka Škoda Auto začala vyrábět omlazenou Fabii třetí generace. Vzhled populárního auta se změnil jen mírně, uvnitř jsou ale nové technologie, které dosud ve Fabii nebyly.

Modernizace je na pohled jen decentní. Přední maska dostala nový, výraznější vzhled, nová jsou i zadní světla a také přední i zadní nárazník. Toho si ale všimne málokdo.

Důležitější jsou technické novinky. Nově jsou pro Fabii v nabídce další bezpečnostní systémy: sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání světlometů nebo asistent pro zastavení před překážkou ve městě.

Největší změna je ale v nabídce motorů, z níž poprvé od roku 1999 mizí naftové motory. V nabídce zůstávají jen benzinové tříválce, všechny s objemem jednoho litru: 1.0 MPI s výkonem 44 kW nebo 55 kW, a přeplňované 1.0 TSI s výkonem 70 kW a 81 kWTurbodiesel 1.4 TDI, který se dosud prodává ve verzích 66 a 77 kW, odchází kvůli přísnějším emisím. Všechny motory budou spojené s manuální převodovkou.

Ceny faceliftované Fabie začínají na částce 259.900 Kč za výbavu Active se základním motorem 1,0 MPI 44 kW. Základní verze je tak o 16 tisíc dražší, než byla končící verze před faceliftem. Součástí výbavy je manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a zrcátek a palubní počítač.

Škoda Fabia se vyrábí od roku 1999 a patří k nejoblíbenějším modelům české automobilky. První generace se po celém světě prodalo 1,79 milionu kusů, druhou generaci si pořídilo 1,71 milionu zákazníků. Dnes má Fabia na kontě přes 4,1 milionu prodaných vozů. Po větší Octavii jde o druhou nejprodávanější modelovou řadu od škodovky.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora