Mnichovská automobilka po sedmi letech posílá do světa novou řadu 3.

BMW řady 3 je nejúspěšnějším modelem německé značky, od roku 1975 se ho prodalo více než 15 milionů kusů a během šesti modelových řad se stalo nejprodávanějším prémiovým vozem na světě.

Nové BMW 3 s označením G20 na to chce navázat. Sedan s pohonem zadních kol má modernizovaný, svalnatější design, žádná revoluce se ale nekoná. Nová generace má ideální rozložení hmotnosti 50:50 a je oproti minulému F30 větší: je o 8,5 cm delší, o 1,6 cm širší, má o 4 cm delší rozvor a širší rozchody kol (4 cm vpředu a 2 cm vzadu). Přitom je lehčí “o desítky kilogramů”.

Rozladit vás tak může snad jen skutečnost, že základním motorem bude přeplňovaný benzinový tříválec. Netřeba se bát, větší motory chybět nebudou: mimo jiné dosud nejsilnější přeplňovaný zážehový čtyřválec nebo šestiválec kombinovaný s pohonem všech kol xDrive.

Kabina je nová, ovladače se drží tradice. Nové ovládání iDrive je opticky přidružené k joysticku řazení. Nově navržený přístrojový štít a kontrolní displej tvoří seskupení širokoúhlých obrazovek, zůstávají tu ale i klasické tlačítkové ovladače.

Součástí standardní výbavy jsou full-LED přední světla, za příplatek pak BMW dodá adaptivní LED světlomety s laserovými dálkovými světly Laserlight. Na výběr budou dvě výbavové linie Sport Line a Luxury Line.

K prvním zákazníkům se nové BMW řady 3 dostane začátkem příštího roku.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora