Česká automobilka představila nový hatchback nižší střední třídy. Škoda Scala bude nástupcem Rapidu, je ale postavena na nové platformě a nabídne luxusnější výbavy. Na trh se dostane v dubnu.

Škoda Scala jako první model české značky stojí na koncernové platformě MQB A0, kterou využívá Volkswagen Polo. Utká se ale s konkurenty o třídu výš: s Volkswagenem Golf, Fordem Focus, Kiou Ceed nebo Opelem Astra.

V nabídce bude pět motorů od 90 do 150 koní (66 až 110 kW). Vedle benzinových jednotek 1.0 TSI a 1.5 TSI je to také diesel 1.6 TDI a příští rok se objeví i varianta připravená ke spalování zemního plynu CNG. Vedle manuální převodovky bude v nabídce i sedmistupňový automat DSG.

Automobilka cílí na mladé zákazníky a proto hodně sází na vzhled, který je oproti předchůdci výrazně elegantnější. “Má velmi dynamický, sportovní a velmi emotivní vzhled,” říká nový šéfdesignér značky Oliver Stefani, který podobu Scaly sice celou nenavrhl, ale upravil.

Přední světla se inspirují u Superbu, už ve standardu svítí LED technologií. V nabídce jsou kola o rozměru 16 až 18 palců. Jako první sériový model má Scala na pátých dveřích místo loga nápis Škoda, což už je rukopis nového designéra.

Ve výbavě je stálé připojení k internetu přes LTE, za příplatek bude dostupný digitální přístrojový štít o velikosti 10 palců. V nabídce bude také nastavení tlumičů se sportovním režimem, asistenční systémy pro hlídání jízdního pruhu a mrtvého uhlu. V příplatkové výbavě nechybí adaptivní tempomat a parkovací asistent.

Oproti Rapidu je Scala o 6 centimetrů delší a slibuje prostornost i do šířky, což byla slabina předchůdce. Standardem jsou vyhřívané sedačky vpředu i vzadu. Zavazadlový prostor má 467 litrů, nejvíc v dané třídě.

Škoda Scala se bude vyrábět v hlavním závodě automobilky v Mladé Boleslavi, stejně jako předchozí model Rapid. Cena bude oznámena v lednu, výroba začne v únoru a k zákazníkům se novinka dostane v dubnu.

Připraveno ve spolupráci se serverem ZaVolantem.cz.

Martin Jedlička
Martin Jedlička
Další články autora