Porsche 911 se v nové generaci naštěstí nijak výrazně nemění: drží si klasický design i šestiválcový motor. Dostane ale i nové technologie, za které ji konzervativci nepochválí.

Nová, už osmá generace legendy jménem Porsche 911 se na první pohled nijak výrazně nemění. V její nové inkarnaci s interním označením 992 se designéři nejvíc vyřádili na zadní kapotě, která dostala propojené zadní lampy (stejně jako u PanameryCayenne a Macanu). Novým prvkem jsou zapuštěné kliky dveří po vzoru některých elektrických aut.

Nová verze bude širší, vpředu o 4,5 centimetru. Vzadu budou mít nově všechny varianty širší záď i rozchod kol, které byly u základní řady Carrera předchozí generace užší.

Pod kapotou je nadále přeplňovaný plochý šestiválec s objemem 3 litry, vycházející ze stejného základu, jako v předchozí generaci. Hodně prvků ale bylo přepracováno, včetně nového sání, chlazení, vstřikování nebo výfukového systému, nově je tu navíc filtr pevných částic. Osmistupňová dvouspojková automatická převodovka je také nově vyvinutá, v nabídce by měl zůstat ale i sedmistupňový manuál.

Žádná verze s elektromotorem v nabídce zatím nebude. Nová generace už byla vyvíjena s možností zástavby baterií, ale pro Porsche by zatím nebyla taková varianta přijatelná. “Dnes by bateriové technologie nebyly uspokojivé, a když nebudeme spokojeni, nebudeme nic takového nabízet,” říká August Achleitner z Porsche pro magazín Drive. Hybrid nebo čistý elektromobil se tak objeví nejdřív za 4 roky, kdy bude současná generace v poločase svého cyklu.

Jaký bude výkon 911 víme zatím jen u silnější verzeCarrera S: zde je šestiválec vyladěn na 450 koní (331 kW), má tedy o 30 koní víc než minulá generace. S pohonem zadních kol zrychlí z nuly na stovku za 3,7 sekundy, čtyřkolka Carrera 4S ještě o desetinu rychleji. Maximální rychlost je pak 308 km/h (306 km/h u čtyřkolky).

V interiéru je pochopitelně ještě víc digitální techniky než kdy dřív. Přístrojový kokpit má dle tradice otáčkoměr umístěný uprostřed, místo budíků ho ale obklopují dva displeje. Uprostřed přístrojovky je displej o velikosti 10,9 palce a ovladač řazení má přepracovaný design. Mezi jízdní režimy přibyl tzv. “Wet Mode”, který řidiči pomůže přežít jízdu na mokré silnici (!) bezpečnějších nastavením asistentů. Jinak jsou tu všechny moderní bezpečnostní systémy, jako nouzového brzdění, noční vidění s termovizí nebo adaptivní tempomat.

Nové Porsche 911 už se začíná prodávat. Cenovka verze Carrera S činí 120.125 euro (3,1 milionu korun) a 127.979 euro (3,3 milionu korun) za Carreru 4S. Základní  model Carrera a puristická Carrera T pak budou ještě o 300-400 tisíc korun levnější, soudě dle dlešního ceníku odcházející generace.

Připraveno ve spolupráci se serverem ZaVolantem.cz.