Byla to perfektně vymyšlená propagační akce. Andrej Babiš v Maroku potkal dva české mladíky, shodou okolností ve vlaku, kde premiéra provázeli i novináři. Slovo dalo slovo a oba se najednou stali perlami na oligarchově facebookovém profilu, kde se prezentovalo, jak je předseda vlády populární a nemá od fanoušků pokoj ani na zahraniční cestě. Celou strategii marockého píárka ovšem narušil jeden ze zmíněných mladíků, který Prchalovu verzi příběhu popřel. Marketingový guru Andreje Babiše si s tím ovšem dokázal poradit.

Post na Babišově Facebooku měl ve voličích vzbudit hned několik pozitivních dojmů. Prvotně měl ukázat, že je ministerský předseda tak populární, že má co dělat, aby se vyhnul svým podporovatelům i v daleké cizině. Dva mladí muži měli podle postu na sociální síti dokonce vystopovat, kterým TGV šéf české vlády pojede a tam si ho „vychytat“.

Další pozitivum mělo být to, že to byli právě mladí lidé, kteří si majitele hnutí ANO tak aktivně našli a chtěli se s ním fotit. Voličská základna babišovců se totiž skládá převážně ze starších občanů a stále se nedaří nalákat i mladší, kteří by byli ochotni uvěřit populistickým slibům a výměnou za ně věnovat svůj hlas ve volbách.

Jak se ovšem ukázalo, všechno bylo trochu jinak. „Bohužel Andy, nebo kdo mu píše tyto statusy, si samozřejmě upravil naše slova tak, aby to co nejvíce vyhovovalo jeho věci,“ napsal jeden z mladíků na Facebook, čímž musel určitě překvapit i Babišova vrchního „statusáře“ Marka Prchala. Ten se ovšem šikovně nepustil do argumentačního souboje a tentokrát nezačal vysvětlovat, jak je možné, že se slova „premiéra“ nesetkávají s pravdou, ale zdatně vyčkal.

Vše vyřídil až v nedělním klasickém „čaulidi“ příspěvku na facebookovém profilu premiéra. Kdo by ovšem čekal nějaký útok na důvěryhodnost kluků z vlaku, musel být zklamán. Prchal se totiž ze všeho dokázal vylhat tak, jak je zvykem třeba v Mladé frontě DNES. O celém setkání nenapsal ani slovo.

Ačkoliv tedy o marockém výletě najdeme ve statusu 5193 znaků, ani jeden nepatří setkání v TGV. Jako by se vůbec nestalo. Proč o něm také dále informovat, když už dostatečnou propagandu PR oddělení ANO udělalo jak na internetu, tak i v Babišových Lidových novinách.

Revue Forum Banner
Vilém Besser
Vilém Besser
Redaktor a komentátor deníku FORUM 24
Další články autora