„Protimigrační premiér a jeho zahraniční pracovníci“. Tak zněl titulek článku na webu německé televize Deutsche Welle, ve kterém byly popsány praktiky v mirovické firmě Vodňanská drůbež, která patří premiérovi Andreji Babišovi. Řekli byste, že taková zpráva bude druhý den hlavním článkem všech novin v České republice? Tak to byste se spletli.

Článku se sice ve středu věnovaly české weby, ne tak televize. A co je zásadní: ve čtvrtečním tisku informaci podle archivu Newton Media nalezneme pouze v deníku Právo, a to jen jako krátkou zprávu z rubriky zahraničí.

Žádné další noviny věc nereflektovaly. Lidové noviny, které patří do vydavatelství Mafra z holdingu Agrofert, mají „exkluzivní zjištění“ o vládních škrtech, věnují se masu z Polska nebo úmrtí režiséra Václava Vorlíčka.

Hlavní článek Babišovy Mf DNES nese titulek „Nejslušnější řidiči jezdí v Praze“, a jinak se zde také píše o polském mase a Vorlíčkovi. Server iDNES.cz věc ve středu zařadil do ekonomické rubriky.

Vydavatelství Economia se věci ve středu věnovalo poměrně důkladně, zejména weby ihned.cz a aktuálně.cz, z veřejnoprávních médií informoval irozhlas.cz. Česká televize kauzu do hlavního pravodajství Události v 19.00 věc nezařadila.

Zahraniční média se velmi často problémům českého premiéra věnují mnohem obšírněji než ta domácí, stejně tak se příliš nezabývají „svěřenským fondem“, díky kterému Andrej Babiš Agrofert nazývá svou „bývalou firmou“. Rezignace na informování o zásadních skutečnostech je tak stále zjevnější.

Revue Forum Banner
Johana Hovorková
Johana Hovorková
Hlavní editorka deníku FORUM 24
Další články autora