U řady věřících lidí se ujala myšlenka, že prezident Putin je pravým ochráncem křesťanstva. Od některých slýchám, že jedině on může zachránit Evropě křesťanství. Tak se na to společně podívejme. Když na jeho skutky aplikujeme biblickou zásadu „po ovoci poznáte je“, jaký dostaneme výsledek?
Jak se může nazývat křesťanem někdo, kdo zabíjí svoje politické protivníky? Přikázání „Nezabiješ“ vs. Němcov, Politkovská, pokus u Skripala atd. Kdo krade násilím území svým sousedům? „Nepokradeš“ vs. Krym, východní Ukrajina, Gruzie, Moldávie. Kdo postavil svoje veřejné vystupování na lži? „Nepromluvíš křivého svědectví proti bližnímu svému“ vs. dezinformační válka, založená na Gerasimovově doktríně. Komu dodržování práva nic neříká? Kdo považuje snahu o dialog a diplomacii za znak slabosti? Kdo odsudek Stalina vydává za boj proti Rusku? Kdo zneužívá pravoslavnou církev k těmto ohavnostem? Moskevský patriarchát na ruské straně žehná zbraně, na ukrajinské straně hlásá, že Ukrajinci nemají bojovat proti svým bratřím ve víře. Kdo dává záštitu pro největší mešitu v Evropě?
V poslední době se pro řadu lidí stalo módou mluvit o křesťanských hodnotách jakožto protikladu k islámu. Bohužel tito lidé buď o podstatě křesťanství, kterými jsou milosrdenství a láska, nevědí vůbec nic, anebo si jeho obsah zužují jen na jednu či dvě zásady a zbytek ignorují. To platí zejména o těch, kdo křesťanství redukují na otázky rodiny a heterosexuálního manželství. Ani pro ně fakta nepodporují proruský postoj. Jak se totiž může nazývat křesťanem někdo, kdo má na území svého státu tolik potratů a vražd, že se nemůže měřit s jakýmkoli evropským státem? Zastavíme-li se u potratů, zatímco Čína s 1,3 miliardami obyvatel jich má 13 milionů ročně, desetinové Rusko s 143 miliony obyvate dosáhlo stejné procentuální úrovně s 1,2 milionů potratů. Pokud bychom se tedy „křesťanskému“ Rusku chtěli v této oblasti vyrovnat, museli bychom současný počet potratů znásobit pětkrát. Mimochodem, všechny sousední státy v té „zkažené neomarxistické“ EU, ze které mnozí chtějí utíkat k Putinovi, mají procenta potratů násobně nižší než my.
Jistě, právem vyčítá konzervativní kritika západní Evropě, že rozvolnění rodinných vztahů má negativní důsledky na celou společnost i stát. Pokud sundáme brýle krajní liberální ideologie a politické korektnosti, vidíme důsledky na každém kroku: chybějící lidé v ekonomice; pozdní rodičovství ztěžuje posléze péči o rodiče, protože je třeba být v práci, protože děti jsou ještě na vysoké, z čehož plynou tlaky na domovy seniorů a mnoho dalšího. To ale neznamená, že Putinovo Rusko je na tom lépe.
Co z toho vyplývá? Že pojem proputinovský křesťan je protimluv. Nelze být současně křesťanem a současně podporovat Vladimíra Vladimíroviče Putina. Západní společnost má jistě daleko k dokonalosti, je třeba vrátit Evropu do křesťanských kolejí, ale to ještě nikoho neopravňuje používat lživé argumenty ve prospěch někoho, kdo evidentně dle našich zpravodajských služeb i platné obranné strategie ČR představuje největší nebezpečí pro náš stát. Slavit stoleté výročí naší republiky a adorovat Putina, to je jasný příznak buď vlastizrady, anebo ideové schizofrenie.
Autor je europoslanec.