Účtenkovce, loterii a nástroji pro kontrolu podnikatelů, ubývají účastníci. Zájem o nástroj z dílny Aleny Schillerové a Andreje Babiše zaznamenává volný pád zájmu. V červnu ubylo oproti loňskému listopadu téměř 100 tisíc lidí, kteří vzorně sbírali účtenky a posílali Schillerové.
V červnu „soutěžilo“ (hlídalo podnikatele za jejich daně) 379 tisíc lidí. Každý měsích ubývá přibližně dvacet tisíc soutěžících. Oproti květnu ubylo také více než milion v počtu zaregistrovaných účtenek. V červnu jich hlídači zaregistrovali 14,1 milionu. Znamená to v průměru 37 účtenek na jednoho. Číslo však není příliš reálné. Někteří soutěžící se totiž před časem pochlubili, že posílají i 3000 účtenek měsíčně.
Například v únoru dostal auto důchodce, který poslal účtenku za 47 korun, nákup rohlíků. Sto tisíc si ten měsíc odnesla paní, která denně pošle tři až čtyři účtenky.
Účtenkovku spustilo ministerstvo financí s velkou slávou v loňském roce. Smyslem je motivovat lidi, aby hlídali podnikatele, že řádně vydávají účtenky. Každý měsíc ministerstvo rozdá více než 21 tisíc cen. Zahrnují například milion v hotovosti, auto za 300 tisíc nebo 200 tisíc v hotovosti. Loterie však nenaplnila očekávání, zájem o ní vytrvale klesá.