Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, ze které si dlouhodobě nic nedělá Jaromír Soukup, cítící podporu z vysokých míst, hrozí majiteli TV Barrandov odebráním licence. Soukupovy Moje zprávy totiž i podle RRTV nesplňují parametry zpravodajství.

Podle velké rady, která dostala několik stížností na Soukupův pořad, se na TV Barrandov skutečně o zprávy nejedná. „Podle všech prvků nenaplňuje tu kategorii zpravodajství. Takže jsme udělili upozornění za porušení licenčních podmínek a upozornění za porušení programové skladby,“ řekl České televizi šéf RRTV Ivan Krejčí.

Je sice málo pravděpodobné, že by se skutečně něco dělo a někdo by Soukupa dokázal přinutit, aby si nedělal, co se mu chce a místo svých „nejlepších zpráv na našich obrazovkách“, jak o rádobyvtipné estrádě hovoří sám všemoderátor TV Barrandov, zařadil zpátky alespoň ty náznaky zpravodajství, o něž se pokoušeli jeho zaměstnanci ještě před pár měsíci.

Kdyby tentokrát nemělo být prohlášení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání opět jen výkřikem do tmy, pro Soukupa by to reálně znamenalo celkem velký problém. Když totiž rozpouštěl zpravodajské oddělení své televize, své zaměstnance vyhodil a někteří z nich si už našli jinou práci, takže by se „velký návrat“ za nejlepším konferenciérem v zemi rozhodně nekonal.

Se Soukupovou povahou se ani nedá předpokládat, že by všichni propuštění z časopisu Týden, kteří zpravodajství z velké části připravovali, nebo i redaktoři, odešli bez problémů a v přátelské atmosféře.

Již nyní je však jasné, že Jaromír Soukup rozhodnutí RRTV bude ve svých pořadech prezentovat jako útok na svobodu slova a bude vyprávět nesmysly o tom, že se ho někdo snaží umlčet, protože se, stejně jako jeho politický kamarád Tomio Okamura, „nebojí říkat pravdu“.

Soukup by však neměl zapomínat na fakt, že při svém boji za pravdu neustále lže. A důsledkem toho může být i odebrání licence.

Revue Forum Banner
Vilém Besser
Vilém Besser
Redaktor a komentátor deníku FORUM 24
Další články autora