Když majitel TV Barrandov startoval svůj zatím poslední pořad Moje zprávy, chtěl svým způsobem zavřít ústa Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta mu totiž vyčítala, že neplní licenční podmínky, jelikož zrušil zpravodajství, které musí být nedílnou součástí vysílání. Jaromír Soukup však místo zpráv nabídl pouze svou další rádobyvtipnou show, kde se snaží komentovat důležité události. Tak ovšem zpravodajství nevypadá.

Ačkoliv Soukup svůj pořad rád prezentuje jako nejlepší zprávy, s tímto žánrem má formát, vysílaný na jeho stanici, společný pouze název. Moje zprávy totiž nenabízí nic z toho, co by měly. Místo informací, které by měly být zmíněny, se totiž jedná pouze o shrnutí toho, co konferenciéra a majitele TV Barrandov zrovna trápí. Ve výsledku tak jde spíše o výtah z dalšího Soukupova pořadu Týden podle Jaromíra Soukupa.

Ředitel komerční televize dál „jede“ svoji propagandu, která je v souladu s politikou Hradu nebo předsedy SPD Tomio Okamury, který nadále zůstává, samozřejmě až po Soukupovi a Musilovi, největší hvězdou TV Barrandov. K tomu si ještě šéf provinční televizky vyrovnává účty s těmi, kteří mu nejdou na ruku, nebo má potřebu se s nimi veřejně „vypořádat“.

Své by o tom mohl vyprávět například ministr zemědělství Miroslav Toman, který se nedostavil, i když po omluvě, do Arény Jaromíra Soukupa a od té chvíle je častým terčem „moderátora“, který nedokáže přijmout, že každý neskáče, jak on píská. Nejprve si na neúčast Tomana v pořadu stěžoval Soukup přímo v Aréně, kde vyprávěl o tom, že mu na poslední chvíli ministr návštěvu odmítl (ministerstvo ovšem tvrdí, že byl omluven již čtyři dny před natáčením). To však nestačilo, a tak na Tomana donášel šéf TV Barrandov i prezidentu Zemanovi, který musel Soukupovi slíbit, že si s ministrem a svým přítelem promluví.

I tak ovšem Soukup neměl dost a musel se k Tomanovi vrátit i ve svých „zprávách“. Jako obvykle však informace, kterou k útoku na ministra použil, nebyla aktuální. Není divu. Majitel televizní stanice totiž svůj pořad předtáčí s několikadenním předstihem, tudíž není čas na reakce na události, které se právě staly.

A právě aktuálnost by měla být dalším podnětem pro RRTV, aby zareagovala. K chybějícím reportážím, nebo dání prostoru protistraně tak totiž chybí další důležitý aspekt, který má zpravodajství obsahovat. Možná by se dalo pozastavit i nad tím, že avizovaný vysílací čas 20.05 také není vždy dodržen, ale to je v kontextu dalších porušení licenčních podmínek pouhá drobnost.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání však nehodlá zasáhnout vůbec. Bude pouze neustále po Jaromíru Soukupovi žádat vysvětlení a vyhrožovat možným finančním postihem, ale to je vše. Svým způsobem je ovšem dobře, že k odebrání licence, i díky tomu, že za majitelem TV Barrandov stojí tak těžká váha, jako je prezident, nedojde.

Byla by to totiž pouze voda na Soukupův mlýn a došlo by jen k tomu, že by se dostal do role mučedníka, jehož „pravdy“ chce někdo umlčet a dokázala by se tak jeho „nepohodlnost“. Platí tedy to samé, jako třeba u Václava Klause mladšího. Exemplární trest, kterým by pro kontroverzního politika ODS bylo vyloučení ze strany a pro Soukupa odebrání licence, v těchto případech nefunguje.

S Klausem si musí poradit strana sama a s mediálním magnátem, jak Soukupa označuje Miloš Zeman, zase divák. A ten se jasně vyslovuje už tím, že se na TV Barrandov nedívá a sledovanost této televize, založené na prezentaci co největšího množství lží, prudce klesá. Třeba jednou přestane Jaromíra Soukupa bavit utápět peníze v nevýznamné televizi a vrhne se na jiný druh byznysu. Na druhou stranu je však nutné si uvědomit, že narcistní sklony majitele TV Barrandov nic nenaplní lépe než nekonečné množství pořadů na vlastní televizi.

Revue Forum Banner
Vilém Besser
Vilém Besser
Redaktor a komentátor deníku FORUM 24
Další články autora