Americký odborový svaz automobilového průmyslu United Auto Workers (UAW) chystá reklamní kampaň na podporu nákupů automobilů vyráběných ve Spojených státech a USA. Řekl to dnes novinářům šéf UAW Dennis Williams. Odbory tím využívají ochranářského trendu nastoleného prezidentem Donaldem Trumpem. Ten po svém nástupu varoval americké i další automobilky před tím, aby na americkém trhu prodávaly vozy vyrobené v cizině.

UAW nyní diskutuje o podobě reklamy a Williams naznačil, že by se mohla inspirovat úspěšnými kampaněmi typu „Buy American“ z minulosti. Podle něj odbory chtějí využít současného „hnutí“ za návrat průmyslových pracovních míst, která v minulých desetiletích přešla do levnějších zemí, jako je Mexiko.

Předák UAW ocenil Trumpa za to, že tlačí na americké automobilky, aby přestaly dovážet své vozy do USA z Mexika a že slibuje přepracovat obchodní dohodu NAFTA s Kanadou a Mexikem. Řekl, že odboráři budou přesvědčovat lidi, aby nekupovali auta, která nebyla vyrobena v USA.

„Pokud to nebylo vyrobeno v Americe, nekupujte to,“ řekl Williams v detroitské odborové centrále. Poukázal na to, že největší americká automobilka GM dováží z Mexika vozy Chevrolet Cruze a z Číny dováží model SUV Buick Envision. „Mohly by se vrátit i bojkoty,“ citovala šéfa UAW agentura Reuters.