Autoři pořadu Newsnight britské televize BBC čelí kritice, podle které porušili pravidla nestrannosti, když šéfa opozičních labouristů Jeremyho Corbyna během části věnované současnému britsko-ruskému napětí zpodobnili s Kremlem a rudou barvou v pozadí. Příznivci labouristů také tvrdí, že BBC na snímku upravila Corbynovu čapku tak, aby vypadala co nejvíce „bolševicky“. Editorka pořadu to ale odmítla.

Opoziční vůdce se stal v uplynulých dnech terčem kritiky z řad vládních konzervativců, ale i vlastních spolustraníků za údajně nedostatečnou reakci na kauzu útoku na bývalého ruského agenta Sergeje Skripala a jeho dceru v Británii. Corbyn odmítl kategoricky odsoudit Moskvu, jako to učinila premiérka Theresa Mayová.

Pořad Newsnight, který se věnuje aktuálním politickým otázkám, je svou hravou grafikou známý. Pozadí, které autoři přisoudili Corbynovi, ale vzbudilo nevoli především na sociálních sítích. Podle mnoha pisatelů výběr ukázal zaujatost BBC vůči Corbynovi. Mluvčí BBC ale uvedl, že sama fotografie upravena nebyla.

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner