Britský regulační úřad pro média OFCOM dnes oznámil, že začal vyšetřovat ruskou mezinárodní televizi RT kvůli možnému porušení pravidel o nestrannosti ve zpravodajství po březnové otravě dvojitého agenta Sergeje Skripala a jeho dcery v Salisbury na jihu Anglie. Mluvčí RT v reakci na sdělení OFCOM uvedla, že přístup RT ke zpravodajství se po incidentu v Salisbury nezměnil a že o záležitosti bude vedení stanice jednat s britským regulátorem.

Propagandistická stanice, kterou financuje ruská vláda, by mohla podle agentury Reuters v Británii přijít o vysílací práva, pokud OFCOM usoudí, že porušila pravidla o nezaujatosti. Ruské ministerstvo zahraničí už dříve varovalo, že vyhostí ze země britská média, pokud RT v Británii ztratí licenci. OFCOM dnes dodal, že výsledky sedmera vyšetřování oznámí co nejdříve.

„Od událostí v Salisbury jsme zaznamenali podstatné zvýšení počtu programů na kanálu RT, které si zaslouží vyšetřování týkající se možného porušení pravidel pro vysílání OFCOM,“ uvedla instituce v prohlášení. Do té doby se ale podle ní zpravodajství RT v zásadě neodlišovalo od jiných médií. Mluvčí RT to ocenila a dodala, že tím by měla skončit všechna „nechutná politická prohlášení“ na adresu stanice.

OFCOM, zřízený v roce 2003, přiděluje licenci všem komerčním rádiím a televizím ve Spojeném království. Ty se musejí podřídit vysílacím pravidlům tohoto úřadu, jinak jim hrozí odebrání licence. Povinností úřadu je zastupovat práva občanů, podporovat konkurenci a chránit veřejnost před škodlivým obsahem.

Británie tvrdí, že Skripalovi byli minulý měsíc v Salisbury otráveni nervovou látkou novičok a že za útokem stojí Rusko, Moskva obvinění odmítá. Británie kvůli kauze na dnešek svolala jednání mezinárodní Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW). Schůzka začala dopoledne a koná se za zavřenými dveřmi.

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner