Bývalý hlavní bezpečnostní poradce Bílého domu Michael Flynn dostal v prosinci 2015 od ruské státní televize přes 33.000 dolarů (825.000 korun) za účast v jejím pořadu. Další tisíce obdržel na pokrytí výloh a za jiné podobné akce. Vyplývá to z dokumentů, které ve čtvrtek ve Washingtonu zveřejnil výbor Sněmovny reprezentantů pro dohled a vládní reformu. Podle expertů může jít ze strany Flynna o porušení zákona.

Výbor zkoumal Flynnovy aktivity před jeho lednovým jmenováním. Vyplývá z nich, že státní televize Russia Today (RT), kterou americké tajné služby označují za propagandistický nástroj Kremlu, Flynnovi platila i luxusní hotely a výdaje, které měl během cesty do Moskvy jeho dospělý syn. Další dvě ruské organizace zaplatily v roce 2015 Flynnovi po 11.000 dolarech za přednášky.

Prezident Donald Trump v únoru Flynna zbavil funkce bezpečnostního poradce, když se ukázalo, že o svých vazbách na Rusko mylně informoval viceprezidenta Mikea Pence.

Podle demokratického poslance Elijaha Cummingse mohou ruské platby znamenat, že Flynn porušil ústavní ustanovení, podle něhož důstojníci armády, a to ani ve výslužbě, nesmějí přijímat platby od cizích států. Toto upozornění Cumming zaslal Trumpovi, ministru obrany Jamesi Mattisovi a řediteli Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI) Jamesi Comeyovi.

Flynnův mluvčí Price Floyd ve čtvrtek prohlásil, že před cestou do Moskvy i po ni Flynn informoval svého tehdejšího zaměstnavatele, jímž byla armádní rozvědka DIA. Bývalý bezpečnostní poradce Bílého domu má hodnost generálporučíka.